Dreptatea umblă cu capul spart, la CEO! Locotenentul directorului Iacob, salvat de Corpul de Control
Șeful Secției 2 Încărcări Jilț Rovinari, Nicolae Luțescu, a fost spălat de Corpul de Control al CE Oltenia la o verificare făcută de acest organism în luna martie la Stația CFU Peșteana, în urma unui incident petrecut la final de februarie, în legătură cu încărcarea unei navete de cărbune, procedură care s-a operat cu întârziere datorită condițiilor tehnice neconforme care există la Cariera Peșteana și la Punctul de încărcare Cocoreni. Mai exact, țap îspășitor în toată această problelmă, deși naveta s-a încărcat doar cu o întârziere de câteva ore care s-a datorat unității miniere Peșteana, a fost scos Constantin Nănuț, șeful Stației CFU Peșteana. Această persoană nu se află în grațiile directorului Dumitru Iacob, șeful Direcției Servicii Suport al CEO, cum este de altfel, Nicolae Luțescu dar și Constantin Bușe, inginer șef, cel care a fost promovat de actualul director, cu un an și jumătate în urmă.
În data de 27 februarie 2019, la Punctul de Încărcare Cocoreni-Cariera Peșteana, se afla la încărcare o navetă goală care trebuia să fie încărcată până la ora 17.00 în vederea expedierii la Stația CFR Plopșoru către Termocentrala Turceni. Urmare a lipse de cărbune din depozitul de la Peșteana, naveta s-a încărcat greu, adică după câteva ore, încărcarea finalizându-se la ora 19.35, fapt care a împiedicat trimiterea acesteia în stația CFR Plopșoru. Totul, deoarece CFR Marfă nu mai avea, la acea oră, personal de tranzit și manevră, pentru preluarea din punct de vedere comercial și tehnic a navetei încărcate.
Încărcare grosolană a legislației CFR în vigoare!
Mai mult, începând cu ora 19.00 la Stația CFU Peșteana, tura a doua era formată din doar doi oameni care puteau presta doar servicii de pază a patrimoniului. Conform regulamentelor, ordinelor AFER și CFR dar și a autorizației de exploatare a stației cât și al regulamentului tehnic al Stației CFR Plopșoru, pentru expedierea navetei încărcate către stația CFR Plopșoru era nevoie de un personal format din impiegat de mișcare, mecanic de locomotivă, mecanic ajutor de locomotivă, șef de manevră și cel puțin un manevrant.
Într-un cuvânt, locomotiva cu cele 40 de vagoane încărcate cu cărbune nu putea fi trimisă la Turceni cu cei doi paznici care intraseră în tură la ora 19.00. Cu toate acestea, la insistențele șefului de secție Luțescu și a inginerului șef Bușe Ilie, s-a improvizat o așa-zisă partidă de manevră și locomotiva a fost trimisă să tracteze naveta goală din stația CFR Plopșoru, încălcându-se grosolan toată legislația căii ferate.
Nănuț a avizat însă în scris responsabilul cu siguranța circulației de la ELCFU Rovinari de cele întâmplate dar și pe șefu ELCFU Motru, Tatomir Valentin. De altfel, liderul de sindicat Marian Pescaru de la ELCFU Motru este cel care l-a anunțat, în scris, despre acest incident și pe managerul CEO, Sorinel Boza.
Abia a doua zi, de dimineață, naveta încărcată a fost expediată către Turceni, iar lucrurile au revenit la normal.
Comisia de Cercetare Prealabilă, întrunită în martie a cercetat doar trei persoane la Cariera Peșteana!
Deși părea că lucrurile s-au înțeles, naveta cu cărbune ajungând la destinație, nefiind pusă în pericol încărcătura și siguranța circulației, la cererea directorului Iacob, care a simțit că era timpul să se plătească niște polițe, trei persoane de la Stația CFU Cocoreni sunt chemate, prin convocator, să dea explicații Comisiei de Cercetare Prealabilă.
Este vorba despre Nănuț dar și despre Chirieață Lavinia Carmen, impiegat de mișcare la Cocoreni, și despre Migiu Constantin, tot impiegat de mișcare.
Pe 12 martie 2019, cei trei sunt anunțați că sunt cercetați disciplinar, cu uimire, deoarece Luțescu Nicolae nu apare în aceeași calitate deși a fost cel care a creeat toate nemulțumirile, luând decizii greșite în povestea de la finalul lui februarie. Mai mult, Bușe, implicat și el în evenimentele din februarie, ajunge chiar șef al Comisiei de Cercetare al celor trei.
De altfel, în seara respectivă, ing.Bușe a sunat cei doi impiegați, inclusiv pe responsabilul de siguranța circulației, Pleșoaia Vasile, să facă pe dracu în patru să se ducă după naveta goală în gară, amenințându-i că-i va da afară de la serviciu, ori îi va detașa la Turceni.
Deși era băgat până la gât în evenimentul ecrcetat, Bușe ajunge să cheme să dea notă de relații și pe unul dintre imiegații implicați, punând în pericol activitatea stației CFU. La aceea dată, era la încărcare o navetă goală, procedură făcută, în mod ilegal, în lipsa impiegatului chemat de urgență să dea explicații scrise pentru ceva care se petrecuse cu aproape o lună în urmă.
Comisia, mai mult, încalcă în totalitate procedura de sacționare disciplinară a celor implicați, conform PAD-RU-014, în sensul că cei verificați nu au primit informații coeerente înainte de cercetare. De altfel, celor trei nu li s-a adus la cunoștință, prin convocator, fapta. Mai exact, oamenii nu știu, nici acum, ce abatere disciplinară ar fi făcut.
Nănuț a primit deja, la finalul cercetării, avertisment scris, pentru o faptă pe care acesta nu a comis-o, pe motiv că ,,nu a respectat sarcinile și dispozițiile șefilor ierarhici, încăcând cu vinovăție atribuțiile postului”. Șeful de stație va ataca în instanță decizia și va cere să i se achite cheltuielile de judecată și daune morale.
Iacob are un dinte împotriva lui Nănuț
În urmă cu câțiva ani, Nănuț și Iacob erau colegi la ELCFU Turceni, fiecare răspunzând de câte o stație, primul la Turceni și celălalt la Jilț. Între cei doi au existat mici șicane, Iacob zis ,,Doru Motorină” fiind luat peste picior de colegii de serviciu pentru că a fost implicat în dispariția unei cantități mari de motorină de la Turceni și achiziționarea unor cricuri de ridicare a locomotivei aflate la Jilț, care nu sunt acum în stare de funcționare.
Când Iacob ajunge însă director are grijă să-l destituie din funcție pe Nănuț și să-l pună în locul acestuia pe mâna sa dreaptă, Perț Aurel, promovat ilegal și implicat în 2013 în pontaj fictiv și sustragere de motorină, fapt confirmat de Corpul de Control al CEO la verificarea din 2013.
Nănuț consideră că și în acest caz, Iacob și-ar fi pus locotenenții în priză împotriva sa.
Mai mult, deși trebuia să pună în comisia de cercetare prealabilă un specialist, cum cere procedura, locotenentul lui Iacob sare peste acest aspect. Într-un cuvânt, cercetarea din martie s-a făcut după ureche. Acest lucru este relevat și de nota de informare din martie 2019, semnată de Sorinel Boza, în care se relevă că Luțescu nu este ușă de biserică, fiind implicat în acutizarea conflictului din februarie de la Cocoreni.
,,Doctorul” Iacob, ținut în brațe de Boza!
În ciuda unui trecut profesional presărat cu mai multe incidente, inclusiv cel legat de motorina de la Turceni, Iacob rămâne mâna dreaptă a lui Boza, cel din urmă având acesta o legătură mai veche, încă de când managerul era director la SINIAT Turceni.
Mai exact, persoane din anturajul celor doi, povestesc, că unul dintre fii lui Iacob a ajuns să fie angajat la SINIAT pe relația Boza. Serviciul nu ar fi fost unul bazat doar pe amiciție, coincidență sau nu, Boza primind, la scurt timp după, o invitație într-o excursie gratuită în Croația.
Mai mult, se vehiculează că Boza l-a ținut aproape pe Iacob, deși sunt mai multe nemulțumiri la adresa directorului Suport, chiar și când Andrei Maioreanu, seecretarul de stat, i-a dat de înțeles că subalternul nu e unul de încredere. De altfel, Maioreanu, pe când era director la Hidroelectrica l-ar fi concediat pe fiul cel mare a lui Iacob. Cel din urmă a rămas înfipt în funcție și pe relația sa cu Doru Vișan, celălalt secretar de stat din Ministerul Energiei, și asta deoarece cei doi sunt consăteni la Ciuperceni. Cei doi ar fi fost colegi la Doctorat.
redactie@scandaldegorj.ro
Recomandă acest articol:
28.05.2019. 06:30
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu