CASJ se scuză, dar se şi acuză
Neli Matei
neli.matei@scandaldegorj.ro
Casa Judeţeană a Asigurărilor de Sănătate Gorj a reacţionat imediat după ce publicaţia noastră a prezentat un articol intitulat „CASJ Gorj dăunează grav sănătăţii”, în care era vorba despre o femeie de 40 de ani care a murit de cancer pentru că insituţia amintită a tergiversat ajungerea sa la o clinică de specialitate din Ungaria, care i-ar fi putut acorda o şansă la viaţă.
Deşi ne-am fi aşteptat ca reacţia casei de asigurări să fie de altă natură, adică să grăbească decontarea celor 36.000 de euro pe care familia i-a cheltuit din propriul buzunar cu bolnava în străinătate, CASJ dă un drept la replică redacţiei pe care nici măcar nu ni-l trimit, ci ne lasă să ghicim că şi l-au postat pe site. Drept la replică este mult spus, pentru că în cele câteva propoziţii pe care preşedinta Elena Cojocaru şi Amalia Donoiu, şef Birou Evidenţă Asiguraţi, au catadicsit să le scrie, nu fac altceva decât o analiză pe text a articolului nostru. După câteva corecturi minore, cele două doamne ţin neapărat să facă următoarea precizare: „ la afirmaţia «nimeni nu s-a grăbit să le dea banii» precizăm că termenul în care se face rambursarea poate fi de 45 de zile lucrătoare de la data înregistrării la CASJ a cererii asiguratului însoţită de actele doveditoare, conform normelor în vigoare”.
La un calcul simplu reiese că, chiar dacă familia bolnavei Mariana Ianc ar fi depus dosarul complet la sfârşitul lunii februarie, aşa cum se afirmă în dreptul la replică, tot au trecut cele 45 de zile lucrătoare în care casa de asigurări este obligată să ramburseze banii pe care familia a fost nevoită să cheltuiască într-o ultimă încercare disperată de a salva viaţa femeii.
Sunt însă câteva lucruri despre care CASJ se teme să vorbească: despre faptul că au trimis bolnava la alte spitale din România în codiţiile în care în dosarul său scria clar că nu poate fi tratată în ţară şi întârzierea trimiterii sale în străinătate îi poate dăuna; întârzierea cu care a ajuns în Ungaria, pe cheltuiala familiei, a costat-o viaţa, pentru că CASJ încalcă legea doar când trebuie să deconteze banii nu şi când trebuie să salveze o viaţă; dosarul pentru decontantare pe care, se pare, că l-a trimis în cele din urmă la Bucureşti conţine o recomandare pentru decontarea a doar 1000 de euro din cei 36 de mii cheltuiţi.
Despre toate astea pe când un drept la replică scris, ne permitem să sperăm, cu mai multă sinceritate?
CJAS Gorj dăunează grav sănătăţii
O femeie de 40 de ani a decedat în urmă cu câteva luni din cauza faptului că CJAS Gorj a tergiversat trimiterea sa într-o clinică de specialitate din străinătate care i-ar fi putut da bolnavei o speranţă în lupta cu o formă destul de rară de cancer. Cu toate că medicii români s-au pronunţat că nu există remediu medical care să fie aplicat în timp util în ţară, casa de asigurări a insitat să se mai facă încercări în România, până în momentul în care familia, disperată din cauza situaţiei, a hotărât să suporte costurile operaţiei în Ungaria, în speranţa că statul român va deconta, conform formularului E 112, suma cheltuită. Pentru că nu s-a intervenit în timp util, femeia a murit, iar familia a trebuit să suporte, pe lângă durerea pierderii cuiva drag, şi datorii imense pe care le-a făcut pentru a încerca să-i salveze viaţa. Cei de la casa de asigurări, birocraţi până în măduva oaselor, nu se grăbesc nici acum să rezolve dosarul şi ameninţă că nu vor deconta în totalitate cheltuielile făcute cu bolnava.
Recomandă acest articol:
12.04.2008. 12:06
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu