Petrom - esenţa slabei calităţi
Motorina Euro 5 de la câteva staţii Petrom din Gorj este de proastă calitate. Aceasta este concluzia certificatului de analiză efectuat de Romcontrol SA, firmă care activează în domeniul serviciilor de control al mărfurilor, la reclamaţia făcută de către unul dintre şoferii care a testat pe propria-i maşină „calitatea” motorinei Petrom. Situaţia în judeţ e una şi mai proastă, fiind descoperite staţii unde indicele de inflamare era cu 10 şi 12 puncte sub valoarea minim admisă.
Clientul nostru... fraierul nostru
Marţi, 20 0ctombrie s-a dovedit a fi cu ghinion pentru un şofer din Tg-Jiu care a avut proasta inspiraţie să-şi alimenteze autoturismul la staţia Petrom de pe Calea Bucureşti. La scurt timp după ce a plătit cei 45 de litri de Euro 5, şoferul a constatat că autoturismul său nu mai funcţionează corespunzător şi a mers la un atelier auto pentru verificări. Diagnosticul a fost unul incredibil: „motorina” conţinea o cantitate semnificativă de benzină. După ce aşa zisul combustibil a fost scos din rezervor şi înlocuit cu altul, motorul autoturismului a revenit la parametrii normali de funcţionare.
Devenit din client fidel păgubit al Petrom târgujianul a solicitat firmei Romcontol un contol care să vizeze calitatea combustibililor de la staţiile Petrom din judeţ.
După câteva zile, analiza probei de motorină Euro 5, prelevată sâmbătă, 24 octombrie, de la staţia Petrom nr.6, de pe Calea Bucureşti, a scos la iveală faptul că produsul nu se încadrează în standarde şi confirmă astfel suspiciunile exprimate de către clientul păgubit cu privire la calitatea motorinei.
Din certificatul de inspecţie de calitate al Romcontrol rezultă că pentru indicatorul „punct de inflamare” nu erau îndeplinite cerinţele minimale din standardul pentru Motorina Euro 5, adică 55 grade Celsius, ci cu două puncte sub limita impusă, deşi din rezervoarele Depozitului Tg-Jiu fusese livrată cu indicele de inflamare de 57, respectiv 60 grade Celsius. Cum a ajuns motorina să fie vândută cu o valoare a acestui indice de numai 53 grade Celsius numai responsabilii staţiei de pe Calea Bucureşti pot răspunde.
Potrivit specialistilor, cu cât punctul de inflamare al unui combustibil este mai mare, cu atât mai uşor se aprinde combustibilul respectiv, iar arderea va fi mai bună. „În aceste condiţii era normal ca motorul autoturismului celui care a alimentat din acea staţie Petrom să funcţioneze foarte prost, probabil datorită amestecului cu apă al combustibilului”, a fost singura explicaţie a acestora.
Combinaţii... dubioase
Explicaţiile ştiinţifice sunt combătute de ceeace se întâmplă în realitate, iar standardele de calitate sunt diminuate, de cele mai multe ori de cei care au în administrare staţiile peco, pentru câştiguri ilegale, victime fiind clienţii dar mai ales compania Petrom.
Unele surse, susţin sub protecţia anonimatului că, reţelele sunt destul de extinse, fiind implicaţi şi cei din depozitele de combustibili, unde se poate “lucra” la densitatea acestora, în special la benzină, pentru ca în depozite gestiunea se ţine în kilograme, iar în staţii în litri. Variaţiile densităţii în funcţie de temperatură crează un plus în gestiune a cărui contravaloare ilicită se scoate mai uşor de către administratorul staţiei dacă este deversat în rezervorul de motorină, datorită rulajului mai mare la acest produs. „Scăderea indicelui de inflamare nu se datorează amestecului cu alţi combustibili aşa că, excludem posibilitatea ca motorina să fi fost amestecată cu benzină”, a fost concluzia specialiştilor.
Dezastru la staţiile din judeţ
Dacă la Tg-Jiu doar două staţii ale Petrom au avut o valoare a indicelui de inflamare sub limita minimă, 53 de grade Celsius la staţia de pe Calea Bucureşti şi 52 la cea de pe strada Nicolae Titulescu (Zona Lido), iar alte două, cea de lângă depozitul Petrom şi cea de la Castel, la limita de 55 grade a indicelui, în restul judeţului situaţia e de-a dreptul dezastruoasă. Conform certificatului de inspecţie de calitate emis de Romcontrol, la staţiile Petrom din Tg-Cărbuneşti şi Bumbeşti-Jiu valoarea indicelui de inflamare este de 54 de grade Celsius, la Motru este de 52, la cele două staţii din Rovinari are valoarea de 55, respectiv 48, iar la Tismana şi Alimpeşti atinge recorduri din cele mai negre, 45, respectiv 43. Specialiştii Romcontrol aproape au refuzat să creadă că au descoperit valori cu 10 şi 12 puncte sub valoarea minim admisă a acestui indice, însă legislaţia în domeniu nu prevede sancţiuni sau amenzi decât în cazul unor controale ale organelor abilitate să ia astfel de măsuri.
Claudiu Matei
claudiu.matei@scandaldegorj.ro
Recomandă acest articol:
10.11.2009. 10:34
Comentarii
pt ingineru.intai a dat bani cu camata si dupa aceea a ajuns petrolist.
ESTE MANA LU GARDU CARE ESTE COMERCIANT DIN TATA IN FIU. DE CAND ARE STATIILE A AJUNS SA DE-A BANI CU CAMATA...
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu