Drumul de 130 de miliarde, miza pentru care Iordache îl vrea schimbat pe Boza
Tensiunile din alianța PSD – ALDE cu privire la preluarea Ministerului Energiei de către social-democrați, în contextul anunțatelor remanieri din Guvern are reverberații puternice și la Gorj unde miza este Complexul Energetic Oltenia. Liderii politici s-au inflamat după declarațiile senatorului Florin Cârciumaru care a recunoscut public că PSD își dorește portofoliul de la Energie, dar dincolo de declarațiile politice există interese uriașe în jurul companiei energetice, în mod special pentru contractele și banii acesteia.
Ion Iordache și Robert Filip, personaje care conduc, de facto, filiala județeană a ALDE Gorj se află într-un conflict deschis cu Sorinel Boza, președintele Directoratului CEO, din cauza unui contract de circa 13 milioane de lei.
Lucrările de reabilitare la drumul Ploștina-Miculești au fost câștigate de firma Ydail Construct SRL, controlată de Ion Iordache prin intermediul unor interpuși, pentru suma de aproximativ 13 milioane de lei.
Unele surse spun că lucrările sunt executate în batjocură, cofrajele capetelor de pod sunt susținute cu lemne tăiate din pădurea de la marginea drumului, tuburile de colectare a apei pluviale sunt înfundate deja cu beton, iar pe drumul aflat în reabilitare se toarnă beton direct peste asfaltul existent.
Aceleași surse susțin că, la scurt timp după câștigarea contractului, firma Ydail a dorit schimbarea soluției tehnice, adică reabilitarea să se facă doar prin turnarea unui strat de asfalt, însă cel care s-a opus a fost tocmai Sorin Boza. Refuzul acestuia a diminuat considerabil profitul firmei din această lucrare, lucru care l-a înfuriat pe Iordache și l-a determinat să intre în ALDE pentru a avea acces la responsabilii din Ministerul Energiei.
Potrivit surselor citate, betonul rutier, este pregătit direct pe dealul dintre Ploștina și Miculești, într-o instalație de mici dimensiuni, cu toate că există niște parametri de calitate pe care trebuie să-i îndeplinească betonul și ar trebui extrase eșantioane de probe de la fiecare turnare, nu se știe cu exactitate dacă acest lucru se întâmplă, cum nimeni nu cunoaște dacă acestea sunt testate într-un laborator sau dacă se fac teste de presiune după aplicarea stratului de piatră.
Bucurescu își pune ștreangul de gât
Reporterii Scandal de Gorj au încercat să ia legătura cu dirigintele de șantier, dar și cu alte persoane responsabile de calitatea lucrărilor, însă nimeni nu a dorit să discute pe marginea acestui subiect. În ceea ce privește calitatea lucrărilor și-a spus punctul de vedere primarul comunei Slivilești, Sorin Bucurescu, după ce senatorul PSD, Scarlat Iriza a declarat că firma Ydail ”face lucrările în bătaie de joc” și a propus stoparea finanțării. ” Lucrarea este de calitate şi îmi asum ceea ce spun. Sunt în fiecare zi acolo. Păi când se va tăia finanţarea la acest drum înseamnă că eu mă duc şi îmi pun ştreangul în dealul Miculeştiului”, a afirmat Bucurescu.
Sursele menționate au amintit și faptul că tuburile vechi pentru scurgerea apelor au fost scoase și predate Primăriei Slivilești pentru utilizarea lor în comună, numai că acestea au fost valorificate cu 700 de lei bucata.
Narcisa Beuran
Recomandă acest articol:
06.11.2018. 00:04
Comentarii
Sa se vada si drumul de la Motru la Vagiulesti un exemplu de nesimtire. Italieni incopententi si multa nepasare de la cei care trebuie sa controleze lucrarile.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu