Firma care asigură transportul boşilor SNLO, executată silit
Firma, desprinsă în 1997 din fosta CNLO, ajunsă ulterior în grupul de firme al lui Ion Marin, afaceristul vâlcean implicat în megaescrocheria BCR Novaci, era pe cale de a fi redresată, mai ales că în aprilie 2008 primise de la SNLO, pentru transportul minerilor la EMC Berbeşti, un contract de 4,7 milioane de lei.
O societate comercială din Ilfov a preluat, în octombrie 2008, fostul TPSUT Berbeşti, fiind în derulare acel contract cadru, încheiat pentru o perioadă de câţiva ani, de peste 47 miliarde de lei vechi, toată lumea credea, la vremea respectivă, că investitorul poate repune pe picioare unitatea economică însă, lucrurile n-au stat tocmai aşa.
La scurt timp, pentru a-şi recupera investiţia, conducerea SC Xexix SRL a hotărât să înceapă să vândă din patrimoniul societăţii. Două buldozere şi tot atâtea TAF-uri, un camion platformă, un Ifron, trei automacarale forestiere şi două tractoare au fost scoase în regim de urgenţă la mezat.
În aprilie 2009, Xenix a mai primit de la SNLO încă un contract, pentru transportul personalului de conducere din cadrul EMC Berbeşti, în valoare de aproape o jumătate de milion de lei.
Cu toate acestea, societatea ilfoveană nu reuşea să-şi achite contribuţiile la bugetul de stat, aşa că Administraţia Finanţelor Publice Vâlcea a pus sub sechestru o parte din bunurile firmei, evaluate la aproape un miliard de lei vechi şi le-a scos spre vânzare.
Patronii ilfoveni ai societăţii au primit din nou ajutor de la SNLO şi la jumătatea lunii iulie a acestui an au câştigat un nou contract pentru transportul boşilor de la EMC Berbeşti, de peste 267.000 de lei. Cum e posibil ca o societate care înregistrează datorii la bugetul statului să poată participa fără oprelişti la o licitaţie, numai cei din compartimentul de achiziţii din cadrul SNLO ştiu.
În 2008, societatea a avut un profit de peste 132.000 de lei şi o cifră de afaceri de 53 de milioane de lei, iar anul trecut firma a înregistrat pierderi de peste 3,6 milioane de lei.
Cert este că Xenix nu şi-a achitat datoriile nici după acest nou contract, aşa că la sediul finanţelor vâlcene a şi avut loc prima licitaţie pentru vânzarea utilajelor firmei debitoare.
Adrian Iovan
Recomandă acest articol:
11.10.2010. 07:29
Comentarii
Asta-i afacere marca Ilinca, ca si cele de la Turceni?
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu