Cum arată subalterna ideală pentru directorul unei uzine din Gorj: Este muncită, trage la căruț ca un animal de povară, cară cu mâinile greutăți mari și nu cere bani!
Felul în care muncesc salariatele de la punctele termice ale UATAA Motru ne întoarce în timp cu câteva decenii. Subalternele lui Eugen Corcoață, un administrator de milioane, la propriu, nu au echipament, ele purtând în activitatea zilnică salopetele vechi ale SNLO, nu au vreun vehicol cu care să care tuburile mari de oxigen pe care le transportă pe brațe( ci doar un cărucior rudimentar confecționat din fier), dar au salariul minim pe economie. Femeile nu sunt mulțumite dar șeful lor da, deoarece nimeni nu-l întrebă pe respectivul de ce subalternele sale nu sunt la punctele termice, ci umblă pe străzi cărând echipamente, care ar fi putut duse acolo pe roțile unicului autoturism deținut de unitate. Acesta rulează, de fapt, doar sub dosul pesedistului Corcoață care este acuzat că a pus stăpânire pe mașină în interes propriu, în loc să o lase la dispoziția angajaților care chiar au trebuință de ea.
În timp ce UATAA Motru, prin administratorul special Eugen Corcoață, se laudă cu investiții de miliarde și ajutoare guvernamentale, angajații uzinei lucrează mai rău ca în Evul Mediu. Cele mai afectate sunt femeile, care reprezintă aproximativ 30% din numărul salariaților unității, acestea fiind puse să presteze, pe minim pe economie și fără clase suplimentare de salariu, munci grele, înjositoare și realizate cu echipamente antice. Femeile și-au spus păsul în mai multe rândul administrației locale, ridicând problema salarizării neadecvate de la UATAA, muncii extrem de dificile și a dezinteresului directorului pensionar pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă. Nu au fost însă ascultate, în timp organizația sindicală din cadrul UATAA ar face doar figurație refuzând să sprijine drepturile angajaților, amenințați că dacă mai fac mutre vor rămâne și fără actualul loc de muncă.
În concluzie, femeile lui Corcoață muncesc rudimentar, greu și la foc continuu fără ca cineva să încerce să schimbe situația. Doar trecătorii se mai miră când văd în trafic căruțul de fier cu roți, folosit în procesul de reparații al UATAA de angajatele de la punctele termice din Motru. Asta, ori femeile cărând câte două o țevă, în timp ce se poticnesc în trotuare.
90 de milioane pentru un administrator cu grad de insolvență
Și astfel, în timp ce marea parte a subalternilor săi se bucură doar de creșterea minimului pe economie, administrator special al UATAA Motru, Eugen Corcoață, pensionar de un an de zile, încasează lunar de la uzină peste 4000 de lei. Venitului de la UATAA i se mai adaugă și o pensie de peste 5000 de lei, conform ultimei declarații de avere a lui Corcoață.
Administratorul pensionar nu a considerat însă că era momentul să se retragă de la conducerea uzinei pe care a condus-o spre insolvență în ultimii zece ani de zile, nici măcar când a cumulat pensia cu salariul. Respectivul nu s-a simțit dator de o retragere nici când a fost acuzat de proprii subordonați că le vorbește de sus, de multe ori urât și nu le asigură condițiile lor de muncă adecvate ori un viitor acestei unități, unice la nivel de Gorj.
Corcoață a rămas impasibil și când una dintre salariate și-a luat inima în dinți și a prezentat problema în Consiliu Local Motru, cu trei luni în urmă, asta chiar de două ori. Subalterna lui Corcoață a vorbit deschis de deficiențele de la UATAA dar vorbele acesteia au fost tratate cu superficialitate, atât de aleși cât și de autoritatea locală.
Nimeni nu l-a tras la răspundere pe Corcoață nici când UATAA a rămas fără autorizație de mediu și a încasat o amendă de 50.000 de lei, nici când 200 de locuințe din Motru s-au debranșat de la sistemul de încălzire centralizat și nici când a pomenit că uzina are nevoie de 140 de miliarde de lei vechi pentru noi investiții, o parte urmând să fie suportați de autoritatea locală.
Ion Iliescu
Recomandă acest articol:
12.02.2019. 00:44
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu