Firma senatorului Dian Popescu, datoare zece miliarde de lei vechi către societatea unui fost angajat
Parlamentarul Dian Popescu poate ajunge din nou în faţa instanţei într-un nou dosar, de data asta în calitate de acţionar al SC Maserati SRL, firmă pe care o deţine împreună cu fratele său, Titus Gabriel.
Fostul diriginte de şantier al societăţii celor doi, Ion Dîrnu, cel care şi-a pus propria societate la dispoziţia lor, cere acum ca fraţii Popescu să-i plătească un milion de lei, bani care i se cuvin pentru unele prestări servicii. Firma lui Dîrnu a ajuns în insolvenţă din cauza problemelor financiare dar şi obiect de dosar penal după ce pe numele său au existat mai multe tranzacţii cu iz ilicit, afaceri pentru care fostul diriginte de şantier arată cu degetul pe actualul parlamentar.
Obligaţii de afaceri neonorate
La Secţia Civilă a Tribunalului Gorj a ajuns, la începutul acestei luni, o plângere avându-l ca reclamant pe Ion Dîrnu, fost angajat al SC Maserati SRL.
Bărbatul a depus reclamaţia în calitate de reprezentat al SC Lauritrans SRL, societate la care a fost administrator înainte ca aceasta să ajungă în insolvenţă din cauza problemelor financiare la care au pus umărul şi fraţii Popescu.
Dîrnu reclamă faptul că Lauritrans are de încasat de la Maserati contravaloarea a 12 facturi neachitate, adică 999.635 de lei, pentru perioada 2010-2011, între cele două existând la acea vreme relaţii contractuale.
Mai exact, firma lui Dîrnu a prestat pentru Maserati lucrări de construcţii, instalaţii, drumuri, conducte, iar societatea senatorului Popescu nu i-a plătit aproape un milion de lei (zece miliarde de lei vechi), cu toate că a acceptat la plată toate facturile şi a încheiat situaţii pentru fiecare lucrare în parte. Firma Lauritrans şi-a notificat fosta partenera de afaceri să-şi achite debitul şi să rezolve problema pe cale amiabilă, dar răspunsul societăţii Maserati a fost unul cel puţin lipsit de onestitate.
Firma fraţilor Popescu a trimis o notă către Lauritrans în care explică faptul că nu datorează acea sumă, care cu siguranţă a contribuit la actuala stare de insolvenţă a societăţii lui Dîrnu, pentru că a intervenit prescripţia, aşa că nu mai e nevoie să-i achite banii. Mai mult, „facturile au fost emise înainte de termenul de prescripţie” (!?). În această situaţie singura speranţă a lui Dîrnu este acum instanţa de judecată la care n-a ezitat să apeleze.
Probe indubitabile
La dosar, există contractul încheiat între Maserati SRL şi Lauritrans SRL, la data de 15 mai 2010, prin care aceasta din urmă se obliga să execute lucrări de construcţii-instalaţii, terasamente, drumuri, conducte, să asigure forţa de muncă şi utilaje la solicitarea şi conform comenzilor firmei fraţilor Popescu, timp de un an de zile.
Pentru a demonstra că Maserati îi datorează un milion de lei, firma lui Dîrnu a depus situaţii de lucrări executate în perioada contractului, la drumuri spre sondele din localităţile Brădeşti, Rădineşti şi Oteşti, precum şi unele lucrări la staţia de compresoare Hurezani.
Tupeu! Maserati vrea bani de la firma lui Dîrnu
Totuşi fraţii Popescu n-au stat cu mâinile în sân în această poveste,Titus Popescu s-a prezentat la lichidatorul judiciar ce se ocupă cu insolvenţa Lauritrans şi a cerut copii după o parte din facturile neachitate şi cam atât. Culmea aroganţei din partea celor doi este că Maserati s-a înscris la masa credală a firmei fostului angajat pentru o datorie de 240.909 lei, în condiţiile în care are de achitat la rândul său către aceasta un milion de lei.
Se pare însă că Dian Popescu şi fratele său îi sunt lui Ion Dîrnu datori nu numai financiar, ci şi moral pentru că a fost o perioadă în care Lauritrans a fost la cheremul lor pentru orice afacere au vrut să facă. Astfel s-a ajuns în situaţia în care Dîrnu a ajuns să dea explicaţii organelor în drept pentru nişte tranzacţii dubioase cu nişte societăţi din Ungaria dar şi pentru nişte facturi suspecte. Când a fost chemat să dea explicaţii, Ion Dîrnu a negat că el s-a ocupat de aceste afaceri neortodoxe şi a dat vina pe foştii săi şefi de la Maserati, în prezent existând un dosar penal în faza de cercetare.
De altfel, fostul diriginte de şantier a crezut o bună bucată de vreme în bunele intenţii ale senatorului Dian Popescu şi a aşteptat cu răbare ca acesta să-l ajute cu banii pentru a achita datoriile şi a scăpa societatea de insolvenţă dar şi să lămurească povestea cu actele cu cântec încheiate în numele Lauritrans, dar a rămas doar cu promisiunile şi s-a convins până la urmă că trebuie să urmeze calea legală.
Neli Matei
Recomandă acest articol:
25.02.2014. 05:16
Comentarii
total adevarat,acesti frati POPESCU DIAN SI GABRIEL sunt cei mai mari hoti!chiar nu sunt vazuti de nimeni?SA PLATEASCA TOATE DATORIILE DACA NU:"LA INCHISOARE"
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu