Foşti poliţişti, plătiţi regeşte pentru consultanţă la lucrările de pe DN 66
Dacă modernizarea Drumului Național 66 bate pasul pe loc de vreo șapte ani, nu același lucru se poate spune și despre portofelele unor foști milițieni, deveniți polițiști după Revoluție, care s-au umplut cu banii firmelor care s-au ocupat și nu prea de executarea lucrărilor.
Doi polițiști pensionari s-au ocupat de siguranța circulației în perioadele de modernizare a drumului de coșmar. Astfel, fostul subcomisar Ion Giugelea, de la Poliția Rutieră, a fost angajat de firma maghiară Vegyepszer, care a încasat cinci milioane de euro, fără să facă mare lucru, să se ocupe de probleme din trafic generate de lucrările de modernizare. Cum acestea nu prea au existat, nici Giugelea nu prea avea de ce să se ocupe. Cu toate acestea în buzunarul său intrau lună de lună un salariu baban, pe lângă pensia, nici ea deloc de neluat în seamă. După câteva sforțări nereușite din partea maghiarilor de a moderniza drumul, firma și-a luat tălpășița și a plecat, astfel că și Ion Giugelea a rămas „în aer“.
Societatea Vegyepszer a câștigat contractul de modernizare a tronsonului cuprins între Rovinari și Bumbeștiu Jiu în anul 2007, la o valoare de peste 28 milioane de euro. Contractul a fost modernizat în toamna anului 2011, după ce nici cinci la sută din lucrări nu au fost executate.
Fostul comisar șef de la cercetări penale, angajat de o firmă spaniola
La începutul acestui an, Ministerului Transporturilor a anunțat că modernizarea tronsonului dintre Rovinari și Bumbești Jiu a fost atribuit unei firme spaniole, Comsa Sau, care era la prima lucrare de acest gen pe care o executa în România. Istoria parcă se repetă și în privința omului pus să se ocupe de siguranța rutieră, dar și în ceea ce privește execuția lucrării.
Fostul comisar șef de la Cercetări penale, Mircea Culcea, a fost angajat de firma spaniolă să se ocupe de probleme din trafic pe perioada executării lucrărilor de modernizare. Istoria pare că se repetă. Fostul polițist a fost pus pe liber, în urmă cu puțin timp, de patronii spanioli, nemulţumiți, probabil, de activitatea acestuia. Și lucrările se desfășoară în ritm de melc, motiv pentru care Narcis Neaga, directorul Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a venit de două ori pe DN 66 și l-a amenințat pe constructor cu rezilierea contractului.
Mircea Andrei
Recomandă acest articol:
29.10.2013. 00:13
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu