Firma de casă a fostului primar Modroiu a dat cu podul în calea ferată
Societatea COSGEORGI SRL Rovinari, firma de casă a fostului primar Ion Modroiu, a primit, în timpul mandatului acestuia, majoritatea lucrărilor derulate de către Primăria comunei Drăguţeşti. Una din ultimele afaceri perfectate de cuplul Frunză-Modroiu va îngroşa conturile SRL-ului de apartament cu peste 14 miliarde de lei vechi. Alianţa dintre COSGEORGI şi Modroiu a fost destul de rodnică dacă, spre exemplu, anul trecut, cifra de afaceri a sponsorului campaniei electorale a fostului primar a fost de un milion de euro.
Investiţia a debutat cu un şmen
Banii pentru dezvoltarea infrastrucrii din spaţiul rural, alocaţi de Guvernul României printr-o ordonanţă în 2006, au fost mană cerească pentru îmbogăţirea peste noapte a unor afacerişti şi, implicit, a multor primari gorjeni.
Primăriei Drăguţeşti i-au fost alocate 14 miliarde de lei vechi pentru construcţia a două punţi şi consolidarea unui pod peste râul Jiu, iar pentru demararea lucrărilor trebuia organizată licitaţie şi încheiat un contract cu o firmă de construcţii. Autoritatea contractantă, în speţă primăria, a considerat lucrarea de maximă urgenţă şi nu a mai respectat procedurile pentru organizarea licitaţiei deşi, într-un deviz estimativ se alocaseră 3.000 de lei pentru acest lucru . Fostul primar, Ion Modroiu, avea deja găsită societatea capabilă să execute lucrările şi într-o notă de fundamentare, încheiată în 10 august 2007, a invocat, ca şi motiv pentru evitarea licitaţiei, venirea iernii. Totuşi, a fost organizată o selecţie de oferte la care au participat doar asociaţia formată din COSGEORGI SRL & ENERGOCONSTRUCTIA SA şi SC ECPROD SA. „Cărţile” au fost făcute încă de la început, COSGEORGI, desemnată câştigătoare, a oferit exact 14 miliarde, dar a participat în asociaţie pentru că nu avea utilajele necesare realizării lucrărilor, iar perdantul, în aparenţă, a oferit cu mult mai mult peste valoarea proiectului, cu intenţia clară de a pierde, având de câştigat ulterior din faptul că, întâmplător sau nu, deţine o staţie de sortare exact lângă râul Jiu, acolo unde trebuiau executate lucrările, fiind cel mai ieftin furnizor de materiale pentru COSGEORGI.
Lucrările vor fi gata la Paştele cailor
În data de 10 septembrie 2007, Primăria Drăguţeşti a încheiat contractul privind „amenajarea pilă pod peste râul Jiu şi construcţia a două punţi pietonale” cu SC COSGEORGI SRL şi urma ca firma să finalizeze lucrările în luna iunie a acestuia an. Numai că, lucrările au început, cel puţin scriptic, după o lună de la semnarea contractului, iar în timpul derulării acestuia activitatea a fost sistată de mai multe ori din diferite cauze. Unul din motivele numai bune de invocat, atunci când s-a depăşit termenul de finalizare, a fost acela că lucrările realizate au fost afectate de ploile abundente din primăvară. Ghinion numai pentru beneficiar, adică Primăria Drăguţeşti şi oamenii din comună, pentru că firma avea de unde să-şi recupereze paguba: „cheltuieli neprevăzute”, dar prevăzute în contract, adică vreo 70.000 de lei.
Chiar în ultimele zile de mandat, fostul primar îi prelungeşte, printr-un act adiţional, prietenului Valentin Frunză şi societăţii sale, termenul de execuţie a lucrărilor cu încă trei luni, adică până luna trecută, pe 14 septembrie, dar nici atunci COSGEORGI nu se încadrează în termen.
9 miliarde pentru nimic
Oricât s-ar chinui reprezentanţii Primăriei Drăguţeşti şi dirigintele de şantier să convingă că situaţia din teren e conformă cu plăţile efectuate către firma constructoare, lucrurile nu sunt nici pe departe aşa.
Deşi, Primăria Drăguţeşti a efectuat deja plăţi de peste 9 miliarde de lei vechi din totalul de 14, la piciorul podului de peste Jiu, constructorul abia a executat fundaţia, fiind departe de terminarea lucrării a cărei valoare totală depăşeşte un miliard.
Situaţia este similară cu cea de la punţi: la prima dintre acestea, cea de peste Jiu, care costă 6,6 miliarde, COSGEORGI a executat un singur picior din cele cinci câte sunt prevăzute în proiect. Cea de a doua punte, de peste râul Amaradia, care va costa, atunci când va fi terminată, 4,2 miliarde de lei vechi, ar putea face parte din minunile Caracalului: duce direct în terasamentul căii ferate Tg-Jiu – Rovinari, ceeace o face impracticabilă. Pentru a drege cumva busuiocul, cei de la primărie spun că, în viitor, vor construi o pasarelă pe sub calea ferată, redându-le astfel credulilor speranţa că, într-o zi, vor putea circula pe acolo cu căruţele spre câmp. De menţionat ar fi că proiectul pentru aceste lucrări a costat 550 de milioane de lei vechi şi a fost făcut de societatea PROREDRUM, responsabilă acum de inutilitatea construcţiei.
Expertizele confirmă deficienţele
În nota de fundamentare menţionată mai sus, fostul primar Modroiu şi comisia de „licitaţie” menţiona că, podul de peste Jiu e singura cale de acces pentru locuitorii comunei care deţin terenuri în zona respectivă, iar o întârziere a începerii lucrărilor ar face ca aceştia să ocolească zeci de kilometri cu producţia agricolă, dar iată că după mai bine de un an de la demararea lucrărilor lucrurile nu au evoluat deloc, oamenii neputând folosi acel pod. Mai mult, în aceeaşi notă se făceau referiri la gradul de risc la care se expuneau cei care se aventurau să treacă pe pod însă, nici în acest caz situaţia nu e una fericită. O expertiză efectuată de o firmă din Bucureşti, pentru care primăria a plătit 4.500 de euro, relevă unele deficienţe la lucrările la acel pod, susţinute şi de Inspectoratul în Construcţii Gorj care, i-a aplicat o amendă constructorului pentru nerespectarea unor parametri de ordin tehnic.
Cu toate acestea, pe reprezentanţii Guvernului în teritoriu, mai exact pe subprefectul Constantin Dumitrescu nu l-a interesat calitatea lucrărilor efectuate din bani publici ci, a fost extrem de supărat pe autorităţile locale că, nu instalaseră panourile care informau cetăţenii că banii vin de la Guvernul PNL, acestea fiind la un pas de primi o amendă pentru asta.
Recomandă acest articol:
13.10.2008. 22:05
Comentarii
vai ce ati facut ati cu podul in calea ferata
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu