În timp ce subaltenii din producție muncesc în condiții mizere, șeful Carierei Roșia face profit din afaceri cu CE Oltenia! Mogoș, în gașca ce transportă filer de calcar la SE Rovinari
Angajații Carierei Roșia, în special cei care lucreză la întoarcere și acționare benzi, muncesc în condiții greu de imaginat, barăcile în care stau și se încălzesc la câte-o sobă ruginită fiind parcă desprinse din filmele de groază. Condițiile inumane ale subalternilor săi nu-l interesează însă deloc pe șeful Carierei Roșia, Ion Mogoș, promovat din funcția de șef depozit, peste noapte, în cea de director al unității miniere, pe motive profesionale greu de identificat. Și pentru că se bucură de atâta ,,noroc” , Mogoș trece rar prin carieră, privindu-și de sus subordonații, care nici într-o viață de om nu vor învârti afacerile sale. De altfel, pe unii dintre ei îi folosește direct, trecându-le mașinile pe numele lor, în timp ce alții sunt puși să presteze fără jenă, în timpul programului de lucru, pentru încărcarea cu cărbune ori repararea autoutilitarelor șefului de carieră.
Cu o susținere directă la Sorin Boza, managerul CEO, și la Gheorge Dobrițanu, șeful Direcției Miniere, conducătorul Carierei Roșia are toate drepturile să afișeze o astfel de atitudine, asta pentru că Mogoș a intrat în rețeaua băieților inteligenți care au bătut palma cu CEO pentru a căra, pentru sume cu multe zerouri, filer de calcar pentru termocentralele companiei. Ultimul contract cu CEO s-a semnat la jumătatea lui 2017 iar graficul de livrare privește inclusiv 2021. Din prăjitura CEO, din care a tăiat câte o felie groasă ARMEANCA PREST SRL și CRH Ciment România, are astfel o feliuță sigură și Mogoș, și alții din preajma sa, cel puțin până în 2021.
Camioanele albastre, pe traseu! După muncă, mașinile sunt trase la Bîrsești
Mașinile deținute de Mogoș, prin interpuși, potrivit subalternilor acestuia, sunt văzute astfel zilnic la SE Rovinari, prestând practic pentru un producător ,,beton”, în timp ce societatea comercială respectivă este plătită pentru serviciul în cauză, chiar de angajatorul șefului Carierei Roșia.
Practic, Mogoș și-a mascat o incompatibilitate prestând pentru afaceriștii care îl plătesc însă din banii CEO-ului. Evident că, în acte Mogoș se dă curat, nu deține pe numele său decât un apartament de 74 de mp în Târgu-Jiu, două autoutilitare!!!, și un venit anual, cinstit, din salariul de șef de carieră, compania băgându-i peste 83.000 de lei în buzunar, în ultimele 12 luni, potrivit declarației sale de avere pe 2018.
Deși nu are mare lucru pe numele său, undeva în zona Bîrsești a municipiului Târgu-Jiu, afaceristul Mogoș a cumpărat o hală în care se află garate mașinile folosite în transportul filerului de calcar și chiar a cărbunelui din zona Rovinari. Aici, patronul Mogoș se aude că își va deschide și un service, care va masca de fapt afacerea transportatorului angajat la CEO. Deja, în acest spațiu sunt reparate mașinile șefului Carierei Roșia.
Biserica Plopșoru, paravanul șefului de la Roșia, transportator autorizat de cărbune
Cireașa de pe tort o reprezintă însă incidentul de la jumătatea lunii noiembrie, când o mașină de-a lui Mogoș a fost prinsă cărând cărbune în numele unor lăcașe de cult. Mogoș a folosit drept paravan o biserică din Plopșoru pentru a scoate, pe bandă, cărbune din Cariera Roșia, și asta, nu singur, ci cu sprijinul unor apropiați din CEO care i-au semnat actele.
Afacerea a fost însă mirosită de către poliţişti care, de data aceasta, par să fi învăţat din lecţia trecutului şi să nu mai pactizeze cu samsarii care duc tiruri întregi de cărbune în satele din sudul ţării. Agenţii din Turceni au tras astfel, cu doar două luni în urmă, pe dreapta un tir încărcat cu 25 de tone destinate iniţial unei biserici din Plopşoru. Tirul fusese încărcat într-un depozit de la Cariera Roşia şi, culmea, îi aparţinea chiar directorului de la această unitate minieră, a scris la acel moment presa locală. Marfa a ieşit pe poarta unităţii cu acte în regulă, dar, peste câteva minute, când deja era pe drumul european, camionul avea alte documente pentru a justifica transportul de cărbune. Poliţiştii nu au mai închis ochii aşa cum se întâmpla cu câţiva ani în urmă şi au confiscat toată marfa. În plus, proprietarul tirului, adică şeful de la Roşia, s-a ales cu o amendă de 20.000 de lei, care s-a redus la jumătate dacă a fost plătită în 15 zile.
Mineri, sclavi pentru șef
Lucrurile acestea grave se cunosc însă la CE Oltenia dar șefii companiei închid ochii poate și pentru că fostul șef de birou și de depozit este generos. Oficialii companiei nu mai aud nici bine deși le-au ajuns la urechi că o parte dintre foștii subalterni de la depozitul de cărbune ai lui Mogoș sunt folosiți pentru bunul mers al afacerii șefului unității miniere, asta, în timpul serviciului de la carieră. Minerii știu și ei toții de afacerile șefului lor dar, preferă să tacă de teama repercusiunilor pe care le-ar exercita directorul unității la adresa lor.
În cazul unei anchete, inițiate de procurori, lucrurile ar lua altă întorsătură. Ca și handicapul multora dintre cei care permit, cu bună știință, șefi afaceriști în fruntea carierelor CEO. Știut fiind că acest caz de la Roșia nu este singular.
Minerii de la Roșia au intrat luni dimineața în grevă, cer salarii decente pentru ei și colegii lor, asta în timp ce Mogoș le-a vorbit de datoria de a muncii pentru carieră, din ușa sălii de apel.
Popeasca Delatrei
Recomandă acest articol:
15.01.2019. 00:50
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu