Arhivă Scandal de Gorj - Numarul 58 - 13 - 18 mai 2005
Militienii Chitiba si Giugelea au sabotat politia Doi politisti din cadrul Politiei Rutiere Gorj, insp. pr. Liviu Chitiba si insp. pr. Ion Giugelea, au musamalizat dosarul unui accident rutier in care un angajat civil al IJP Gorj si-a pierdut viata, iar alti trei au fost grav raniti, unul dintre ei ramanand infirm. Politistii au fost doar primele elemente din cercul vicios care s-a creat in jurul cazului, pana in momentul in care vinovat de producerea accidentului a fost stabilit angajatul IJP care a condus camionul politiei, cu toate ca supravietuitorii evenimentului au indicat clar, prin declaratii, autorul. Surse autorizate sustin ca in spatele acestui joc murdar s-a aflat tot timpul un ofiter superior din cadrul politiei, cu foarte multa influenta. Acesta era prieten si partener de afaceri cu patronul ce detinea autotractorul care a lovit violent camionul IJP.
Tradati de proprii colegi
La sfarsitul lunii mai 2003, un camion apartinand IJP Gorj se intorcea de la Craiova unde fusese trimis in interes de serviciu. In camion se afla agentul sef adjunct Cristian Chiana si trei angajati civili ai politiei: Ion Negrea, Nicolae Negrea si Vasile Catrinoiu. In satul Valeni, comuna Plopsoru, camionul a intrat in coliziune cu un autotractor tip Volvo, condus de Ion Stavaroiu, angajat al SC Webfox SRL Calnic. Impactul a fost devastator – soferul Ion Negrea, grav ranit, a decedat in drum spre spital, Nicolae Negrea, a ramas infirm, pierzandu-si piciorul stang, Vasile Catrinoiu s-a ales si el cu multiple leziuni. Singurul norocos a fost Cristian Chiana, care a scapat cu rani mai putine si a putut sa le acorde colegilor sai primul ajutor. La fata locului s-au deplasat Daniel Craciun, comisar de politie, insp. pr Liviu Chitiba si insp. pr. Ion Giugelea. Din motive de incompetenta, sau de interes, cercetarea acestora a fost lipsita de orice urma de profesionalism. S-au gasit rapid cativa martori oculari din multimea de curiosi care se adunase pe marginea soselei, cu toate ca l-a impact este improbabil ca cineva sa fi asistat deoarece ploua torential. In foarte scurt timp a fost stabilit ca vinovat de producerea accidentului Ion Negrea, soferul camionului politiei. Barbatul era mecanic auto la IJP Gorj, avea 43 de ani si a lasat in urma o sotie cu doi copii minori.
Expertiza tehnica modificata grosolan
Conform raportului de expertiza tehnica, intocmit de catre expertul tehnic Gheorghe Corici, Negrea a facut o manevra gresita de depasire a unui autoturism Dacia Break, aflat parcat in afara carosabilului, a intrat pe contrasens si s-a lovit de autotractor. Aceeasi expertiza spune si ca accidentul a fost favorizat si de scurgerea apei(??!!!) de pe prelata camionului pe parbriz, fapt care a condus la lipsa vizibilitatii. Tot in acest act se specifica si viteza celor doua masini. Camionul politiei a avut o viteza initiala de cca. 77 km/h si una de impact de cca. 55 km/h. In privinta autotractorului Volvo a fost trecuta doar viteza initiala, aproximativ 63 km/h. Cel care a intocmit raportul consemnase o viteza peste 70 de km/h, dar, printr-o modificare evidenta, aceasta a fost redusa la 63. Procurorul Dumitru Bocsan a constatat si el vinovatia lui Ion Negrea, dar cum intervenise decesul acestuia a trebuit sa dea neinceperea urmarii penale pentru infractiunea de vatamare corporala grava. Rezolutia intocmita de Bocsan a fost atat de sumara, incat seful IJP Gorj, Constantin Nicolescu, a facut plangere impotriva solutiei, considerand ca: “In cauza nu au fost administrate toate probele pentru stabilirea situatiei de fapt reale si pronuntarea unei solutii juste. Obiectivele stabilite pentru expertiza dispusa in cauza au fost insuficiente si incomplete”. Un an mai tarziu, procurorul Gheorghe Constantinescu a dat aceeasi solutie ca si Bocsan, din aceleasi considerente. Deci, plangerea facuta de comisarul Nicolescu nu a avut nici un efect.
Anchetatorii au ignorat realitatea
Adevarul despre tragedie se regaseste in declaratiile celor care au trait-o, insa nimeni nu a avut nici un interes sa stabileasca vinovatul real. Maistru militar Cristian Chiana, a explicat clar intreaga poveste in declaratiile date la organele de cercetare: “Autocamionul unitatii noastre rula cu o viteza aproximativa de 50-60 km/h, timp in care autotractorul Volvo se deplasa din sens invers cu viteza mare si am observat ca la o distanta de aproximativ 100 m, acesta a inceput sa aiba o miscare sinusoidala, se balansa accentuat bena, cu partea posterioara stanga depasind axul drumului. Mentionez ca ploua torential, drumul fiind acoperit cu apa. S-a auzit un zgomot ce parea a fi fost al unei anvelope de pe tractorul Volvo si in timp ce se indrepta spre noi, Negrea Ion a franat, iar autocamionul nostru a fugit de spate dreapta, moment in care s-a produs impactul si autocamionul nostru a fost impins spre inapoi 5-6 m, lovind cu partea din spate Dacia Break parcata pe marginea carosabilului.” Nicolae Negrea, barbatul care si-a pierdut piciorul stang in urma accidentului a oferit si el detalii similare. Singurele declaratii care au sustinut contrariu sunt cele ale lui Paul Perca, proprietarul Daciei Break, care odata a sustinut ca a vazut impactul, iar a doua oara ca nu l-a vazut din cauza unei bolti de vie. Fratele acestuia, Valeriu, a declarat ca se afla la fantana sa scoata apa si a vazut cum autocamionul politiei a depasit Dacia, fara sa se asigure, si s-a ciocnit cu Volvo. Este greu de crezut ca acesta iesise sa ia apa de la fantana pe o ploaie torentiala.
Interesele obscure distrug destine
Negrea a lasat in urma o sotie si doi copii minori, care se bazau pe ajutorul tatalui lor. Mai mult decat atat, interesele meschine ale celor care au facut tot posibilul pentru a-l scoate vinovat de producerea accidentului chiar pe colegul lor, s-au repercutat si asupra familiei defunctului. Pe langa durerea pricinuita de pierderea suferita, sotia si copii au mai suferit un soc – n-au primit nici un fel de pensie de urmas. Avand in vedere ca Negrea se afla in interes de serviciu in momentul producerii accidentului, daca anchetatorii ar fi fost corecti si ar fi stabilit adevaratul vinovat, familia ar fi putut beneficia de aceasta pensie, fiind vorba de accident de munca. Insa, sotia lui Ion Negrea a ramas sa se descurce cu doi copii, doar dintr-un salariu. Mai mult, surse oficiale sustin ca politia a incercat sa-si recupereze prejudiciul cauzat de producerea accidentului chiar de la familia Negrea, adica 3 miliarde de lei. Ion Giugelea, unul dintre politistii care pot spune cine i-a dat ordin sa musamalizeze acest caz, a refuzat sa vorbeasca. Poate procurorii vor reusi sa-i smulga mai multe lamurii, asta daca se vor autosesiza sa indrepte greseala comisa. • Neli Matei Radu Ciocoiu Dosar penal cu miros de pastrama de miel
Daniel Vaduva, fostul sef al Serviciului de Evidenta Informatizata a Persoanei Gorj, este anchetat de PNA intr-un nou dosar ce vizeaza acte de coruptie.
Vaduva a recunoscut recent ca a primit spaga 250 de dolari si 150 de euro de la doi romani cu domiciliul in Australia, dupa ce dosarul instrumentat de PNA Gorj a ajuns pe rolul instantei de judecata.
In prezent procurorii PNA il cerceteaza pe Daniel Vaduva in alt dosar pentru luare de mita si primire de foloase necuvenite. Obisnuit cu spaga, fostul sef al SEIP, inspectorul principal Vaduva, a solicitat de la un tanar din Tg-Jiu, in toamna anului trecut, bunuri contra eliberarii unui pasaport.
Claudiu Albastroiu, fusese expulzat din strainatate in urma cu ceva timp, si, pentru a se reintoarce acolo avea nevoie de pasaport, cel vechi fiind retinut de autoritati.
Vaduva era recunoscut ca fiind un politist usor de abordat asa ca Albastroiu s-a intalnit cu acesta la restaurantul “Dorexim”. La o pastrama de miel si un Napoleon, inspectorul principal s-a oferit sa rezolve problema cu pasaportul.
In urmatoarele zile Albastroiu s-a prezentat in biroul politistului.Amabil, Vaduva a scos din dulap o sticla de tuica, ca discutia sa “curga” mai bine. I-a tinut tanarului si o prelegere cu talc: “eu sunt sarac si beau tuica, nu ca tine whisky! si nici telefon mobil smecher nu am!” Pana seara doleantele sale au fost satisfacute: a primit o sticla de whisky si un telefon mobil performant.
La putin timp dupa ce si-a primit cadoul, politistul i-a sugerat lui Albastroiu ca ar avea nevoie si de imprimanta. Cum aceasta s-a lasat cam mult asteptata si pasaportul lui Albastroiu intarzia sa apara. Pana la urma tanarul si-a luat pasaportul, dar Vaduva n-a mai vazut imprimata, in schimb a facut, pentru a doua oara, cunostinta cu procurorii PNA.
• Claudiu Matei
Recomandă acest articol:
13.05.2005. 12:43
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu