Ca să-şi netezească imaginea şi să-şi apere libertatea, Condescu vrea să pună mâna pe o televiziune
După ce a devenit patron de club de fotbal, cu banii minerilor, Marin Condescu vrea să repete şmecheria şi cu o televiziune
Şeful sindicaliştilor din minerit, Marin Condescu, este interesat să-şi “tragă” televiziune. Imaginea este importantă, mai ales atunci când în ecuaţie apar şi unele dosare penale, care pot dăuna grav libertăţii.
Liderul sindicatelor miniere, Marin Condescu, este interesat de jurnalism, la fel de mult precum îl interesează banii din minerit.
Şeful de la sindicate, care deţine suficientă influenţă administrativă, încât să stabilească asupra banilor din unităţile miniere, a făcut o “pasiune” pentru mass-media. Şi nu ca să facă munca de jurnalist, precum mai vechiul lui amic, Ionel Manţog, ziarist sub acoperire la publicaţia locală pe care o patrona din umbră, înainte de a fi închis, ci ca factor de influenţă. Marin Condescu are nevoie de o masă de manevră, după ce a pierdut-o pe cea folosită aproape 20 de ani şi anume minerii.
Licenţă există, bani vin din minerit. După reţeta „Pandurii”
Prima încercare a fost deja făcută, la o televiziune locală, Tele 3, unde Condescu a negociat să bagă sindicatele, drept acţionar. În acest fel, interesele sindicale, la nivel de vârf, sunt rezolvate, iar de bani nu se pune problema, deoarece Marin Condescu a dat dovadă de foarte multă agerime, atunci când a venit vorba de metode pentru stors mineritul de miliarde. Un exemplu îl constituie alimentarea fotbalului, an de an, cu miliarde bune. Şi ca dovadă că sindicatele sunt implicate în problema comunicării de masă, o perioadă, unul dintre trepăduşii de prin Uniunea Sindicatelor Miniere Oltenia (USMO) a fost însărcinat de şef, cu atribuţii de director la televiziunea locală.
Numai că un post local, fără o acoperire prea mare şi fără “priză” la telespectatorul numai bun de manipulat, nu satisface necesităţile unui şef de sindicat la nivel naţional, aşa că pretenţiile au crescut. Următorul moft: preluarea unui studio local, al unei televiziuni naţionale. Şi aici terenul îi este favorabil, existând deja “infrastructura” necesară. Pur întâmplător. Unul dintre posturile centrale, la care liderul a tras sforile, este Realitatea. În urmă cu cinci luni, mai exact în data de 22 martie, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a aprobat prelungirea licenţei pentru un studio locat Realitatea TV, la Târgu Jiu.
De firme care să se reprofileze pe servicii media nu duce lipsă Marin Condescu. În ultimii ani, s-a demonstrat cum, prin membri ai familiei, rude sau terţe persoane, a coordonat atat de bine societăţi comerciale de apartament, încât firmele au scos sute de miliarde din minerit şi energie, fără să face aproape nimic. De exemplu, a vândut bilete pentru concedii, angajaţilor din complexurile energetice şi SNLO, bilete ce erau achiziţionate de firmele interpuşilor, la preţuri de câteva ori mai mici. În doar trei ani, una din firmele de apartament, SC Tursind Min SRL, a încheiat contracte, numai cu SNLO în sumă de 17.680.745 lei. Societatea avea sediul social în acelaşi apartament în care mai funcţionau cel puţin trei alte firme, printre care şi societatea sponsorului Riviera Grup al echipei Pandurii, cu obiect de activitate “producția, transportul și distribuția energiei electrice”.
Prin alte firme, ale unor rude sau simpli subalterni, s-au obţinut contracte din munerit, pentru transport de cărbune, procurorii DNA stabilind, ulterior, că societăţile nu aveau utilajele necesare pentru a căra cărbunele, însă sumele puse la bătaie au fost de ordinul zecilor de mii de lei pe tonă.
O altă firmă care a intrat în ecuaţia contractelor şi sponsorizărilor din minerit este SC PlanXpert Events SRL Bucureşti, ce are ca acţionari pe prietena lui Marin Condescu, Mădălina Berbecel şi două amice ale acesteia. Societatea ce se ocupă cu organizarea de expoziţii, târgurilor şi congrese, prosperă pe lângă sindicatele din minerit. PlanXpert Events SRL Bucureşti a organizat „festivalul toamnei”, de la Rânca şi a apărut ca partener la campionatul de viteză în coastă. Parteneri şi sponsori la evenimente au fost, de fiecare dată, complexurile energetice Rovinari şi Turceni.
Televiziune, scut anti-DNA?
De ce ar avea nevoie sindicatele de o televiziune? Simplu: pentru protecţia liderilor, ale căror afaceri au ajuns în sertarele procurorilor. Un astfel de dosar, instrumentat de DNA, vizează contracte pentru transportul cărbunelui, acordate fără licitaţie, unor societăţi care nu dispuneau de utilajele necesare.
D.P.
Recomandă acest articol:
28.08.2012. 00:45
Comentarii
Il asteasteapta d-nul Mantoc
Mi-a placut fraza aia cu: "Şi ca dovadă că sindicatele sunt implicate în problema comunicării de masă, o perioadă, unul dintre trepăduşii de prin Uniunea Sindicatelor Miniere Oltenia (USMO) a fost însărcinat de şef, cu atribuţii de director la televiziunea locală "(e vb de temelescu, huliganul din conducerea pandurilor, ala din baza de date a jandarmeriei)..asta unde se duce prima data intreaba daca sunt femei si daca e ceva de baut...daca si asta e conducator de tv ...e jale mare..noroc ca la pandurii se ocupa mai nou..baloi, balaet si parvulescu....ca nea teme ne duce ain "B" cu stilul lui de condus....
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu