Rigips România ...
... intenţionează să investească peste 70 de milioane de euro într-o nouă fabrică
Compania Rigips România, liderul pieţei româneşti de soluţii şi sisteme de construcţii pe bază de gips-carton si ipsosuri, parte a Grupului Saint-Gobain, la rândul său lider mondial în industria materialelor de construcţii, este interesată să investească peste 70 de milioane de euro într-o nouă fabrică de panouri de gips-carton în România.
În acest sens, Grupul a înaintat deja o scrisoare de intenţie Complexului Energetic Turceni. Oferta vizează utilizarea ca materie primă principală a gipsului sintetic rezultat în urma procesului de desulfurare a gazelor de ardere emise de grupurile generatoare de la Turceni. Dacă oferta va fi acceptată, fabrica ar urma să fie construită în localitatea Turceni sau în zona înconjurătoare. Rigips România studiază în prezent mai multe amplasamente posibile, împreună cu autorităţile publice locale.Stimulat de standardele de mediu din Uniunea Europeană, Complexul Energetic Turceni a demarat un amplu program de investiţii destinate reducerii impactului asupra mediului înconjurător, program care include şi realizarea instalaţiilor de desulfurare si care va dura până în 2013.
“Vom participa la o selecţie de oferte pentru achiziţia de gips sintetic, o oportunitate din care toată lumea ar avea de câştigat şi care, pentru noi, ar constitui si un exemplu de dezvoltare durabilă”, a spus Constantin Hariton, Directorul General al Rigips România. “Termocentrala ar valorifica un subprodus care este practic un deşeu, iar noi am avea o sursă stabilă şi sigură de materie primă de calitate. Însă cel mai mare câştigător ar fi mediul înconjurător şi aceasta din mai multe perspective: reciclarea anuală a sute de mii de tone de reziduuri, eliminarea nevoii de a deschide o nouă carieră, ea însăşi generatoare de mari cantităţi de steril şi reducerea consumurilor energetice la producţie şi transport. Toate aceste lucruri sunt importante pentru noi, în contextul în care atât Rigips, cât şi grupul din care face parte, Saint-Gobain, s-au aflat mereu în avangarda marilor corporaţii pentru care protecţia mediului reprezintă o preocupare sinceră şi constantă”.
Oficialul Rigips a adăugat că interesul firmei pentru gipsul sintetic care va fi produs la Turceni vine şi din dorinţa de a oferi utilizatorilor produse de cea mai bună calitate: “Rigips a fost întotdeauna lider de piaţă şi a impus standarde din ce în ce mai înalte în materie de calitate şi inovaţie tehnologică. De altfel, noi am contribuit efectiv la crearea acestei pieţe în România, cu mai bine de 15 ani în urmă. Drept dovadă, chiar şi astăzi panourile din gips-carton, indiferent de cine sunt produse, sunt identificate cu numele brandului nostru, toate sunt ‚rigips’. Cu o asemenea experienţă în spate şi având suportul profesional al celor mai buni specialişti ai Grupului Saint Gobain, interesul nostru pentru o oportunitate care să ne permită oferirea unor produse de calitate tot mai bună clienţilor noştri este absolut firesc”.
Alături de o carieră şi o fabrică de ipsosuri pe care le operează din 1999, Rigips România are deja din 2005, la Turda, o fabrică de panouri de gips-carton cu o capacitate de producţie de 15 milioane de metri pătraţi, capacitate care este astăzi într-un proces de extindere.
Noua fabrică ar urma să aibă o capacitate aproape dublă faţă de cea a fabricii de la Turda şi va fi echipată, ca toate fabricile construite de Saint-Gobain în ultimii ani in România, cu tehnologie ultramodernă, de ultimă generaţie. Noua unitate de producţie va avea aproximativ 100 de angajaţi şi poate deveni operaţională simultan cu intrarea în funcţiune a instalaţiilor de desulfurare, într-o etapă ulterioară capacitatea sa de producţie putând fi mărită semnificativ.
Prin noua fabrică Rigips România va servi atât nevoile interne ale pieţei materialelor de construcţii, cât şi pe cele ale pieţelor similare din ţările înconjurătoare, mărindu-şi substanţial procentul din cifra de afaceri provenind din exporturi.
Investiţiile cumulate ale companiei de la intrarea pe piaţa românească depăşesc 50 de milioane de euro. Compania preconizează să încheie anul 2008 cu vânzări de aproximativ 60 de milioane de euro, în creştere cu 20% faţă de anul anterior.
Amos News
Recomandă acest articol:
01.09.2008. 08:58
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu