Circuitul de benzi de pe Bujorăscu, evaporat în buzunarul greilor din mineritul motrean
Cariera Roşiuţa se află, din nou, în mijlocul unui scandal, după ce o bună parte dintr-o întreagă linie de haldă, cea care traversa Dealul Bujorăscu, pe deasupra DN 67, şi-ar fi pierdut urma la fier vechi, provocând un prejudiciul statului încadrat între 1 şi 1,4 milioane de lei.
Povestea din jurul acestei afaceri aminteşte numele mai multor directori din minerit, implicaţi şi în alte cazuri penale petrecute la Cariera Roşiuţa, dar şi despre cumpărarea bunăvoinţei unora care ar fi vrut la un moment dat să verifice unde anume s-au evaporat componentele liniei respective. Cazul spune, probabil, povestea multor astfel de circuite din minerit, iar poliţia a început verificările.
Componente transformate în profit pentru şefi
Dezafectarea circuitului din zona amintită ce cuprindea o maşină de haldat şi 4 km traseu benzi, a început în anul 2010 acesta trecând peste şoseaua ce leagă Târgu-Jiul de Drobeta Turnu-Severin. Componentele au fost demontate de către minerii angajaţi la Cariera Roşiuţa şi, conform practicii, ele trebuiau refolosite la alte circuite de transport cărbune, unde ar fi fost nevoie de ele, sau casate, în cazul în care nu ar mai fi fost utile.
După cum spun unele surse, nu tot ceea ce s-a demontat a ajuns să fie utilizat conform regulilor, o bună parte din circuit fiind dus la fier vechi cu un traker al SC Alpha Construct SRL, condus de un anume Busuioc, ce povesteşte acum cu uşurinţă despre traseul pe care a trebuit să-l urmeze la indicaţiile mai multor nume grele din minerit.
Banii încasaţi de pe urma vânzării n-ar fi ajuns în conturile carierei, ci în buzunarele celor care au pus la cale afacerea, având grijă ca, măcar pentru o parte din linia dezafectată să existe acte justificative, adică note de intrare în magazii, sau documente de casare, precum şi câteva subansamble ce au fost vândute prin fosta Unitate Valorificări Active (UVA) din cadrul fostei SNLO.
Activitatea a fost una de durată, motiv pentru care în ea au fost implicaţi mai mulţi şefi, ca de exemplu, Florentin Gheorghescu, fost director al Carierei Roşiuţa până în iunie 2012; Ion Ghiga, actual director; Nelu Enescu, adjunct şef UMC Roşiuţa; Mihai Caragea, inginer şef mecanic; Sergiu Ungureanu, adjunct şef sector, dar şi alţii, uşor de depistat.
A fi sau a nu fi...
Vasile Râbu, nume greu de evitat atunci când e vorba de afaceri cu iz penal în zona Motru, ar fi la curent cu tot ceea ce s-a întâmplat cu circuitul de pe Dealul Bujorăscu, deoarece în acea perioadă îndeplinea funcţia de director al EMC Motru şi s-a arătat curios faţă de ceea ce se întâmplă, curiozitatea lui pălind însă brusc după ce a devenit proprietarul unui autoturism Skoda, culoarea muştarului, cumpărat special pentru el de la Cluj.
Actualul director al carierei, Ion Ghiga, şi el bântuit în ultimul timp de tot felul de probleme penale, a confirmat că la unitatea pe care o conduce au ajuns deja poliţişti de la Serviciul de Investigaţii Criminale din cadrul IPJ Gorj care verifică cum s-a făcut dezafectarea circuitului de benzi dar, după părerea lui, nu există niciun fel de probleme. „ S-au desfiinţat două linii de haldă, Rogoaze şi Bujorăscu şi componentele s-au folosit la alte două, Ştiucani şi Lupoaia. Există toate documentele în acest sens. Într-adevăr s-a vândut la fier vechi doar ceea ce a fost încorporat în beton şi, după îndepărtarea acestuia, materialele nu mai puteau fi refolosite, însă există note de intrare în magazii şi toate celelalte documente. Deocamdată se fac verificări”, a precizat directorul UMC Roşiuţa.
Tot deocamdată, surse ce-şi păstrează anonimatul, spun că lucrurile nu ar sta chiar aşa de legal şi ar fi vorba despre un prejudiciu ce poate ajunge până la 1,4 milioane de lei.
Întâlniri de taină
În după amiaza zilei de luni, la câteva ore după ce poliţiştii au plecat de la cariera Roşiuţa, mai mulţi şefi din cadrul exploatării miniere implicaţi în vânzarea circuitului de benzi de la halda Bujorăscu au avut o întâlnire într-o locaţie din Motru unde s-a pus la cale strategia pe care trebuie să o adopte în anchetă.
Există înformaţii că descinderea poliţiştilor la Roşiuţa a creat mare deranj, iar greii mineritului din zonă sunt de-a dreptul panicaţi din cauza acestei anchete.
Neli Matei
Recomandă acest articol:
21.10.2014. 21:42
Comentarii
poate ajungeti si pe la Rosia sa vedeti de unde Ing.sef Ciojocaru si altii ca el au facut averi...
ghiga si tatomir au dat la fier vehi un excavator 470 si au luat banii. de ce nu sint intrebati si ei ?tot personalul de la Lupoaia stie....
Ai pus punctual pe rana. S-a furat enorm fier si vandut. Vezi sa nu-I ocolesti pe contabili, pentru ca ei sunt cei mai vinovati, pentru ca ei aveau obligatia sa pazeasca patrimonial societatii.
sa vina si la lupoaia sa se vada unde au disparut 2 circuite de benzi transportoare ce transporta sterilu de la lupoaia la valea perilor.klm.de cablu,sina,tronsoane etc. au ajuns lovele in buzunaru bastanilor.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu