MUȘAMALIZARE de proporții a CE Oltenia: Două marfare pline cu cărbune au DERAIAT la Turceni și la Roșiuța. Directorul Iacob protejează vinovații - Dezvaluiri - Scandal de Gorj

Sumar articole:
Inconştienţă sau indolenţă? Amicul spaniol al unui primar din Gorj a băgat spaima într-o comună întreagă! Angajații primăriei îngrijoraţi de teama infectării cu COVID-19!

Paraschiv s-a prins în FLAGRANT: ”Sunt venite opt autobuze. Licitația va fi organizată săptămâna viitoare”(?!). Transloc va închiria autobuze, vechi de 20 de ani, de la partenerul de afaceri al directorului

La Muzeul Național Brâncuși din Târgu-Jiu nici frica nu mai păzește pepenii! Managerul, pasibil de un nou dosar penal pentru neglijență în serviciu !

Iată cine este candidatul propus de PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean Gorj! Deputatul Vîlceanu l-a descris la Tv Sud!

E GATA! Burlan se pregătește să salveze CEO: a înființat un post de director, cu dedicație, pentru amicul său pesedist Tatomir!

Alee penală! Șef din Direcția de Patrimoniu Târgu-Jiu și șefii Edilitara, cercetați pentru abuz în serviciu

Răspuns halucinant al directorului Corpului de Control din MEC, la un an de la verificarea făcută la IȘJ Gorj

Noul director al Minprest are, cel puțin, un schelet în dulap! Vișan, implicat în afacerea ”Molozul”, pe când conducea firma Polaris!

Fratele administratorului public al Primăriei Novaci a construit fără autorizație?! Un stâlp de curent, în mijlocul clădirii

Corpul de Control al ministrului Educației, o săptămână în Gorj! Raport și o nouă verificare de fond

Două familii din Albeni, în carantină la domiciliu, una în autoizolare! Primarul acoperă carantinații dar le-a aprobat 10.000 de lei pentru hrană

Omul lui Weber, înlocuit cu amicul lui Leuștean! Iată cine va conduce RAR Gorj, după demiterea lui Predescu!

Inculpat pentru fals intelectual, director adjunct la Minprest! Țintește locul lui Giorgi

PSD a pierdu un primar cu trei mandate! Edilul de la Licurici, noul veterinar-șef de la Hurezani

Și mătura e PSD! Nevastă de primar, angajată femeie de serviciu la SE Turceni

”Invenția” care a omorât un om! Afacerea de 3 milioane de euro despre care președintele Directoratului CEO, Daniel Burlan, își dorește să nu afle procurorii!

Camera de Conturi Gorj demarează control la Primăria Târgu-Jiu în urma executării judecătorești a primarului Romanescu

Vezi care sunt cei mai bine plătiți lideri de sindicat din CEO! Marciuc, miliardar din tranzacții imobiliare!

Trei pretendenți, pentru funcția de șef la Cariera Lupoaia! Un CFL-ist, promovat inginer-șef Energetic

Jaf în banii publici! Sporuri și salarii ilegale, la primăriile din Gorj! TREI primari au încasat, NELEGAL, spor de dificultate și condiții vătămătoare

Doi dintr-o lovitură! Romanescu a intrat în februarie fără doi consilieri personali

Încasări de sute de mii de lei din show-uri erotice. Soții Feroiu, inculpați în dosarul ”Videochat la saloanele de înfrumusețare”, primeau banii din SUA

ȘOC! Primar PSD, acuzat că i-a făcut propuneri indecente unui consilier local: ,,Eu te-am pus la masă și tu te-ai dat la mine!”

CEO vinde curent! În curtea Carierei Roșiuța se comercializează PORTOCALE

Cadou de la șefu’ Romanescu! ,,Primăreasa” Nodea, promovată șefă la Informații în Primăria Târgu-Jiu!

Burlan, ”specialistul” în fumigene al lui Vîlceanu, la conducerea CE Oltenia! Noul președinte al Directoratului, cercetat de procurori pentru o DELAPIDARE de peste 500.000 de euro, în dosarul ”Masa caldă”

Administratorul unui salon de înfrumusețare, antreprenorul de succes al PNL din Consiliul de Supraveghere al CEO. Firmele lui Popescu, contracte de milioane cu instituții publice

Noul inspector școlar adjunct, chiulangiu pe bani publici! Profu’ de mate, acoperit de șefa Cochină

”Primărița” Nodea, conectată, prin dispoziții succesive ale lui Marcel Romanescu, la toate proiectele din care se încasează vârtos!

Dosarul ,,Videochat”, finalizat de procurori! Doi soți celebrii în Târgu-Jiu, inculpați pentru evaziune fiscală

Surprize! Scaunul lui Capotă la SJU Târgu-Jiu, disputat între Tătaru și Vienescu

Monede de aur, oseminte și tunele, depistate în urma săpăturilor de la Mănăstirea Tismana! Constructorul, bine plătit dar în insolvență

Cuibul ”asistaților social”! Soția consilierului personal al primarului Romanescu și ex-consilierul Săvoiu, angajați la Transloc. Consilierul liberal Paraschiv, INCOMPATIBIL?!

Senatorul Cârciumaru, audiat la Parchetul Înaltei Curți în dosarul busturilor! A scăpat de acuze pentru că s-au prescris, alți funcționari publici urmăriți penal

Penitenciarul Târgu-Jiu se zgârcește la banii statului ca le cei de lumânări! Fostul preotul capelan, plătit eșalonat

Substituire de identitate pentru a-i face rău, indirect, directorului Dorin Tașcău și profesoarei Maria Cochină, de la CNTV! Reclamație dublă, la IPJ Gorj

Ciurel a activat morișca intereselor și vrea să-și propulseze omul în Consiliul de Supraveghere al CEO. Eftenoiu, liantul cercului de influență!


Arhiva
20132012
2011201020092008
2007200620052004
arhivă compactă
Prima pagină · Dezvaluiri · MUȘAMALIZARE de proporții a CE Oltenia: Două marfare pline cu cărbune au DERAIAT la Turceni și la Roșiuța. Directorul Iacob protejează vinovații

MUȘAMALIZARE de proporții a CE Oltenia: Două marfare pline cu cărbune au DERAIAT la Turceni și la Roșiuța. Directorul Iacob protejează vinovații

Două incidente extrem de grave s-au petrecut vineri și duminică pe căile ferate administrate de Complexul Energetic Oltenia, evenimente despre care însă compania nu a suflat însă o vorbă în spațiul public. Un tren al CFR Marfă a deraiat vineri dimineața la Turceni, înainte de intrarea pe estacadă, patru vagoane pline cu cărbune fiind afectate, iar al doilea tren a deraiat la distanță de doar o zi, duminică, în spatele școlii vechi din Roșiuța, de data aceasta un vagon fiind răsturnat de pe șine. Amblele evenimente au fost ascunse cu dibăcie de către Doru Iacob, șeful Direcției Suport din CE Oltenia, care ascunde de mult strarea deplorabilă a căii ferate administrate de companie, pe care sunt transportate însă zilnic zeci de tone de lignit, numeroase vieți omenești fiind puse în pericol.

- Calea ferată de la Turceni, distrusă pe o distanță de circa 120 de metri.

- O zi întreagă fără cărbune descărcat la SE Turceni

- Au vrut să mușamalizeze dar incidentul a fost prea grav. Duminică încă se repara linia

- Autoritatea Feroviară Română, alarmată de ambele incidente

- Ilegalitate rutieră pentru a acoperi urmele de la Roșiuța

Primul incident, extrem de grav, s-a petrecut pe 6 decembrie, adică vineri dimineața la ora 5.30, la SE Turceni, sucursală aparținând CE Oltenia. Un convoi de manevră a CFR Marfă a oprit forțat înainte de intrarea pe estacada unde se descarcă cărbunele la termocentrală, după ce două vagoane s-au răsturnat și două au deraiat. Trenul cu 40 de vagoane plecase din gara CFR Turceni, plin cu lignit încărcat la Dragotești, când, din cauza liniei ferate vechi, vagoanele au căzut de pe linie. Conducerea companiei, la sfatul lui Doru Iacob, directorul Direcției Suport, nu a făcut public cazul, încercând să ascundă incidentul comunicat însă la Autoritatea Feroviară Română(AFR).

Complexul Energetic Oltenia ar putea fi tras usturător la răspundere după ancheta începută imediat după incidentul grav care a dus la distrugerea vagoanelor răsturnate, la distrugerea căii ferate și la împrăștierea cărbunelui pe șine. Asta deoarece cele petrecute au afectat trenul CFR Marfă și au pus în pericol viețile personalului de administrare care însoțea convoiul. Vinovații sunt până acum, în mod suspect, protejați de superiorul Iacob.

Doru știe cum să le acopere!

De altfel, incidentul de vineri nu este singurul de acest fel petrecut la SE Turceni, asta deoarece în urmă cu peste șase ani, un tren similar a căzând de pe estacadă. Și atunci Iacob a reușit, își aduc aminte angajații fostului complex, să mușamalizeze cazul.

De data acesta însă, incidentul este grav prin prisma faptului că Iacob nu a luat măsuri administrative de prevenire deoarece știa că linia de cale ferată de la Turceni este slăbită iar personalul care se ocupă de întreținerea acesteia este sub minim, mai exact efectivul este de doar 5 oameni. Mai mult, Iacob este acuzat de angajați că ignoră de mult timp faptul că personalul respectiv este extrem de redus, materialele de întreținere sunt puține sau deloc iar investiții la acest capitol nu s-au mai făcut de ani buni.

De altfel, situația cu calea ferată de la termocentrala Turceni este similară la toate secțiile ELCFU din Gorj.

Ancheta care a stricat planul!

O echipă de la CEO și una de la ELCFU s-a prezentat la locul accidentului vineri dimineața pentru a măsura nivelul celor petrecute și pentru a permite trenului, cu o parte din vagoanele rămase pe linie, să-și continue drumul pentru a alimenta termocentrala.

În aceeași zi, în timp ce reprezentanții CEO sperau într-o mușamalizare a incidentului, la fața locului au venit cei de la AFR, dar și inspectori de la siguranța circulației, fapt care arată amploarea evenimentului și consecințele pentru companie. Toate aceste organisme caută acum vinovații, deși, într-o primă fază, îi lasă pe cei de la compania din Gorj să vină cu primele concluzii.

În tot acest timp, echipele de revizie și întreținere de la Jilț, Roșia, Peșteana și Turceni au fost aduse să repare linia distrusă de la Turceni, reparațiile continuând inclusiv duminică, dar și în zilele următoare. Alimentarea cu cărbune a termocentralei a început să se reia ușor marți, în cantități reduse. SE Turceni avea deja probleme cu cărbunele înghețat încă de săptămâna trecută dar acest incident a complicat și mai mult lucrurile.

Buldoexcavator, mutat ilegal de la Lupoaia la Roșiuța pentru debarasarea liniei!




Al doilea incident s-a petrecut însă duminică pe calea ferată administrată de CE Oltenia. Mai exact, pe 8 decembrie, după orele 15.00, cu un tren de marfă al GFR a deraiat. Ultimul vagon al trenului de marfă, convoiul numărând 16 vagoane, s-a răsturnat de pe linie, plin, pe raza localității Roșiuța. Trenul fusese încărcat că cărbune de la Cariera Roșiuța și merge spre una dintre termocentralele companiei din Dolj.

La câteva ore de la incident, restul trenului urmându-și cursul, vagonul răsturnat era încă pe linie, în spatele școlii vechi din Roșiuța. În jurul orelor 18.00, duminică, aici a fost adus un buldoexcavator de la Cariera Lupoaia, utilaj care nu are voie să circule pe drumul național, dar cei implicați au riscat doar pentru a acoperi cât mai repede urmele incidentului.

Cazul este și el cunoscut de Autoritatea Feroviară Română și va fi anchetat, în primă fază, tot de CEO. Autoritatea cercetează singură doar dacă părțile, GFR-ul și CEO, nu se înțeleg. Există posibilitatea ca CEO să achite, în final, reparațiile vagonului și întârzierea trenului la destinație, deși restul convoiului a plecat imediat după incident.

Cine vor fi însă adevărații vinovații care ar trebui să achite prejudiciul făcut CFR Marfă dar și GFR nu se cunoaște încă dar, cu siguranță aceștia vor scăpa de rigorile legii deoarece sunt protejați de superiori.

Elodia Enescu



Recomandă acest articol:
facebook twitter myspace google stumbleupon reddit digg

  11.12.2018. 01:40

Comentarii

Acest articol n-are nici un comentariu.

Lasă un comentariu

Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.

* = câmp obligatoriu

:

: