MUȘAMALIZARE de proporții a CE Oltenia: Două marfare pline cu cărbune au DERAIAT la Turceni și la Roșiuța. Directorul Iacob protejează vinovații
Două incidente extrem de grave s-au petrecut vineri și duminică pe căile ferate administrate de Complexul Energetic Oltenia, evenimente despre care însă compania nu a suflat însă o vorbă în spațiul public. Un tren al CFR Marfă a deraiat vineri dimineața la Turceni, înainte de intrarea pe estacadă, patru vagoane pline cu cărbune fiind afectate, iar al doilea tren a deraiat la distanță de doar o zi, duminică, în spatele școlii vechi din Roșiuța, de data aceasta un vagon fiind răsturnat de pe șine. Amblele evenimente au fost ascunse cu dibăcie de către Doru Iacob, șeful Direcției Suport din CE Oltenia, care ascunde de mult strarea deplorabilă a căii ferate administrate de companie, pe care sunt transportate însă zilnic zeci de tone de lignit, numeroase vieți omenești fiind puse în pericol.
- Calea ferată de la Turceni, distrusă pe o distanță de circa 120 de metri.
- O zi întreagă fără cărbune descărcat la SE Turceni
- Au vrut să mușamalizeze dar incidentul a fost prea grav. Duminică încă se repara linia
- Autoritatea Feroviară Română, alarmată de ambele incidente
- Ilegalitate rutieră pentru a acoperi urmele de la Roșiuța
Primul incident, extrem de grav, s-a petrecut pe 6 decembrie, adică vineri dimineața la ora 5.30, la SE Turceni, sucursală aparținând CE Oltenia. Un convoi de manevră a CFR Marfă a oprit forțat înainte de intrarea pe estacada unde se descarcă cărbunele la termocentrală, după ce două vagoane s-au răsturnat și două au deraiat. Trenul cu 40 de vagoane plecase din gara CFR Turceni, plin cu lignit încărcat la Dragotești, când, din cauza liniei ferate vechi, vagoanele au căzut de pe linie. Conducerea companiei, la sfatul lui Doru Iacob, directorul Direcției Suport, nu a făcut public cazul, încercând să ascundă incidentul comunicat însă la Autoritatea Feroviară Română(AFR).
Complexul Energetic Oltenia ar putea fi tras usturător la răspundere după ancheta începută imediat după incidentul grav care a dus la distrugerea vagoanelor răsturnate, la distrugerea căii ferate și la împrăștierea cărbunelui pe șine. Asta deoarece cele petrecute au afectat trenul CFR Marfă și au pus în pericol viețile personalului de administrare care însoțea convoiul. Vinovații sunt până acum, în mod suspect, protejați de superiorul Iacob.
Doru știe cum să le acopere!
De altfel, incidentul de vineri nu este singurul de acest fel petrecut la SE Turceni, asta deoarece în urmă cu peste șase ani, un tren similar a căzând de pe estacadă. Și atunci Iacob a reușit, își aduc aminte angajații fostului complex, să mușamalizeze cazul.
De data acesta însă, incidentul este grav prin prisma faptului că Iacob nu a luat măsuri administrative de prevenire deoarece știa că linia de cale ferată de la Turceni este slăbită iar personalul care se ocupă de întreținerea acesteia este sub minim, mai exact efectivul este de doar 5 oameni. Mai mult, Iacob este acuzat de angajați că ignoră de mult timp faptul că personalul respectiv este extrem de redus, materialele de întreținere sunt puține sau deloc iar investiții la acest capitol nu s-au mai făcut de ani buni.
De altfel, situația cu calea ferată de la termocentrala Turceni este similară la toate secțiile ELCFU din Gorj.
Ancheta care a stricat planul!
O echipă de la CEO și una de la ELCFU s-a prezentat la locul accidentului vineri dimineața pentru a măsura nivelul celor petrecute și pentru a permite trenului, cu o parte din vagoanele rămase pe linie, să-și continue drumul pentru a alimenta termocentrala.
În aceeași zi, în timp ce reprezentanții CEO sperau într-o mușamalizare a incidentului, la fața locului au venit cei de la AFR, dar și inspectori de la siguranța circulației, fapt care arată amploarea evenimentului și consecințele pentru companie. Toate aceste organisme caută acum vinovații, deși, într-o primă fază, îi lasă pe cei de la compania din Gorj să vină cu primele concluzii.
În tot acest timp, echipele de revizie și întreținere de la Jilț, Roșia, Peșteana și Turceni au fost aduse să repare linia distrusă de la Turceni, reparațiile continuând inclusiv duminică, dar și în zilele următoare. Alimentarea cu cărbune a termocentralei a început să se reia ușor marți, în cantități reduse. SE Turceni avea deja probleme cu cărbunele înghețat încă de săptămâna trecută dar acest incident a complicat și mai mult lucrurile.
Buldoexcavator, mutat ilegal de la Lupoaia la Roșiuța pentru debarasarea liniei!
Al doilea incident s-a petrecut însă duminică pe calea ferată administrată de CE Oltenia. Mai exact, pe 8 decembrie, după orele 15.00, cu un tren de marfă al GFR a deraiat. Ultimul vagon al trenului de marfă, convoiul numărând 16 vagoane, s-a răsturnat de pe linie, plin, pe raza localității Roșiuța. Trenul fusese încărcat că cărbune de la Cariera Roșiuța și merge spre una dintre termocentralele companiei din Dolj.
La câteva ore de la incident, restul trenului urmându-și cursul, vagonul răsturnat era încă pe linie, în spatele școlii vechi din Roșiuța. În jurul orelor 18.00, duminică, aici a fost adus un buldoexcavator de la Cariera Lupoaia, utilaj care nu are voie să circule pe drumul național, dar cei implicați au riscat doar pentru a acoperi cât mai repede urmele incidentului.
Cazul este și el cunoscut de Autoritatea Feroviară Română și va fi anchetat, în primă fază, tot de CEO. Autoritatea cercetează singură doar dacă părțile, GFR-ul și CEO, nu se înțeleg. Există posibilitatea ca CEO să achite, în final, reparațiile vagonului și întârzierea trenului la destinație, deși restul convoiului a plecat imediat după incident.
Cine vor fi însă adevărații vinovații care ar trebui să achite prejudiciul făcut CFR Marfă dar și GFR nu se cunoaște încă dar, cu siguranță aceștia vor scăpa de rigorile legii deoarece sunt protejați de superiori.
Elodia Enescu
Recomandă acest articol:
11.12.2018. 01:40
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu