Trenul regal, cu cratița în geam
Gorjenii aflați vineri, la prânz, în Gara Târgu-Jiu au avut parte de un moment istoric. Nu mică le-a fost mirarea când au văzut trenul regal în fața ochilor. Cum n-au avut voie să urce în bijuteria de pe șinele de cale ferată, oamenii au studiat cu atenție trenul de pe peron, care din exterior arată ca unul obișnuit. La loc de cinste, în geam, a fost uitată.... o cratiță, care a stricat tot peisajul.
Doar câțiva controlori și polițiștii de la Transporturi Feroviare au urcat în trenul de epocă. Bijuteria trebuia să ajungă la manifestările dedicate împlinirii a 100 de ani de la înfiinţarea Depoului de Locomotive din Petroşani, așa că nu a staționat decât câteva minute în Gara Târgu-Jiu, suficiente ca cei aflați pe peron să facă fotografii și să-l studieze din exterior. Majestățile Regale au lipsit însă. În timp ce unii se așteptau să vadă familia regală, alții s-au oprit cu privirea la cratița uitată la fereastra unui vagon. Ce n-au văzut târgujienii a fost luxul din interiorul trenului comandat de Regele Ferdinand I de România, în 1928, societății italiene Ernesto Breda din Milano. Locomotiva cu aburi a atras toate privirile. Datele istorice arată că în trenul regal, în 1975, în vagonul salon au luat micul dejun președintele Statelor Unite ale Americii, Gerard Ford și secretarul de stat Henry Kisinger, care au călătorit cu Nicolae Ceaușescu.Trenul este compus din cinci vagoane de tip salon și de dormit și circulă cu o viteză de maxim 70 Km/h. Încălzirea vagoanelor se face cu ajutorul sobelor.
Recomandă acest articol:
04.12.2012. 08:21
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu