După episodul Vegyepszer Firmele care trebuie să reabiliteze drumul Rovinari – Bumbeşti Jiu, aproape în faliment
Firma Vegyepszer ZRT Budapesta cea care ar fi trebuit să reabiliteze DN 66, pe segmentul Rovinari – Bumbeşti Jiu, a cesionat, la finele săptămânii trecute, contractul pentru aceste lucrări către două firme, Argecom S.A. Piteşti şi TID S.A. Craiova.
Societatea maghiară, cea care câştigase, iniţial, licitaţia, la un preţ de 23 de milioane de euro, şi trebuia să se ocupe de executarea lucrărilor de modernizare, nu a realizat nici măcar cinci la sută din investiţie, dar a încasat un avans de 2,3 milioane de euro, adică 10% din valoarea contractului. După doi ani de la semnarea acestuia, când lucrările trebuiau executate în proporţie de 80%, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri România s-a văzut în postura de a accepta cesiunea contractului altor firme cu toate că s-au pierdut 2,3 milioane de euro pentru reparaţii inexistente.
Cu toate astea, cele două firme care au preluat contractul pentru reabilitarea DN 66, pe segmentul Rovinari – Bumbeşti Jiu, nu au nici ele o imagine prea bună pe piaţa construcţiilor şi, mai ales, au făcut deja cunoştinţă cu procedura insolvenţei, aşa că sunt foarte mici şanse le să scăpăm prea curân de gropi pe drumul dintre Rovinari şi Sadu.
Firma argeşeană în pragul falimentului şi sub lupa DNA
Argecom S.A. Piteşti, controlată de omul de afaceri Gheorghe Axinte, pare să fie una din preferatele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – contracte în valoare de 65 de milioane de euro a avut firma piteşteană încheiate cu CNADNR, în 2008. În acel an firma a iesit pe locul 6 în topul firmelor care au făcut afaceri cu statul şi a înregistrat o creştere de 30% a cifrei de afaceri, până la aproape 36 de milioane de euro.
Societatea argeşeană, percepută ca o apropiată a PDL datorită contractelor de deszăpezire pe care le-a avut de-a lungul timpului pentru autostrada Piteşti-Bucureşti, este acum în colaps financiar. Firma primarului din comuna Călimăneşti-Argeş, SC Gyp Star, a efectuat acţiuni de deszăpezire printr-un subcontract cu Argecom, aceasta n-a plătit serviciile prestate, 287.721 de lei, motiv pentru care SC Gyp Star a cerut Tribunalului Comercial Argeş, încă din data de 8 martie a.c., declararea falimentului pentru Argecom, procesul urmând să se judece la finele lunii viitoare.
Aceasta nu este singura cerere de declararea falimentului Argecom. Pe rolul Tribunalului Comercial Argeş a fost înregistrată la jumătatea lunii aprilie o nouă solicitare de deschidere a procedurii de insolvenţă de o altă societate, Repod Serv SRL, căreia
Argecom îi datorează bani.
Presa argeşeană a relatat recent despre faptul că DNA a început deja să investigheze modul cum i-au fost atribuite Argecom contractele multianuale de către CNADNR. Conform www.ziarulancheta.ro, Argecom a fost prins şi într-o asociere cu societatea finanţatorului PD-L Gheorghe Cuşu, Gecor SRL, şi cu alte două societăţi pentru arterele rutiere din lotul Târgu Jiu, în valoare de 1.000 miliarde lei vechi, care a semnat cu CNADNR un contract similar. Acestora le revenea datoria ca în cei trei ani să execute marcaje, lucrări de întreţinere, pază şi deszăpezire. Conform surselor interne din CNADNR, s-a ajuns la verificări din partea DNA după ce s-a constatat că ce este în acte nu corespunde cu ceea ce s-a făcut sau, mai bine spus, nu s-a făcut în teren.
Societatea doljeană, de mână cu insolvenţa
Cealaltă societate, SC TID SA Oltenia, are şi ea probleme financiare. Deja în cazul acesteia s-a declanşat procedura de reorganizare, instanţa desemnând un lichidator judiciar. Mai multe societăţi comerciale au solicitat Secţiei Comerciale din cadrul Tribunalului Dolj, intrarea în faliment a societăţii doljene. Firma craioveană a avut şi ea oarece belele legate de calitatea lucrărilor efectuate.În urmă cu cinci ani societatea craioveană a pus mâna pe o lucrare de 4 miliarde de lei vechi pentru refacerea drumurilor în urma unor calamităţi, deşi intrase în atentia Curţii de Conturi Craiova, care arătase că la lucrarea de întreţinere a DN 6 Craiova - Drobeta Turnu-Severin s-a acceptat decontarea ilegala către societatea TID Oltenia a cantităţii de 4.363 de tone de mixtura asfaltică prin mărirea nejustificată a suprafeţei reparate. Totodată, s-a procedat la actualizarea nejustificată a preţului contractului, desş nu au existat situaţii excepţionale, temeinic justificate, ceea ce a dus la înregistrarea unui prejudiciu de 11,5 miliarde de lei.
Claudiu Matei
Recomandă acest articol:
14.05.2010. 07:59
Comentarii
Acest articol n-are nici un comentariu.
Lasă un comentariu
Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.
* = câmp obligatoriu