VIOLENŢA ŞI SITUAŢIILE CONFLICTUALE MANIFESTATE ÎN ŞCOLI! - Opinii - Scandal de Gorj

Sumar articole:
Inconştienţă sau indolenţă? Amicul spaniol al unui primar din Gorj a băgat spaima într-o comună întreagă! Angajații primăriei îngrijoraţi de teama infectării cu COVID-19!

Paraschiv s-a prins în FLAGRANT: ”Sunt venite opt autobuze. Licitația va fi organizată săptămâna viitoare”(?!). Transloc va închiria autobuze, vechi de 20 de ani, de la partenerul de afaceri al directorului

La Muzeul Național Brâncuși din Târgu-Jiu nici frica nu mai păzește pepenii! Managerul, pasibil de un nou dosar penal pentru neglijență în serviciu !

Iată cine este candidatul propus de PNL la funcția de președinte al Consiliului Județean Gorj! Deputatul Vîlceanu l-a descris la Tv Sud!

E GATA! Burlan se pregătește să salveze CEO: a înființat un post de director, cu dedicație, pentru amicul său pesedist Tatomir!

Alee penală! Șef din Direcția de Patrimoniu Târgu-Jiu și șefii Edilitara, cercetați pentru abuz în serviciu

Răspuns halucinant al directorului Corpului de Control din MEC, la un an de la verificarea făcută la IȘJ Gorj

Noul director al Minprest are, cel puțin, un schelet în dulap! Vișan, implicat în afacerea ”Molozul”, pe când conducea firma Polaris!

Fratele administratorului public al Primăriei Novaci a construit fără autorizație?! Un stâlp de curent, în mijlocul clădirii

Corpul de Control al ministrului Educației, o săptămână în Gorj! Raport și o nouă verificare de fond

Două familii din Albeni, în carantină la domiciliu, una în autoizolare! Primarul acoperă carantinații dar le-a aprobat 10.000 de lei pentru hrană

Omul lui Weber, înlocuit cu amicul lui Leuștean! Iată cine va conduce RAR Gorj, după demiterea lui Predescu!

Inculpat pentru fals intelectual, director adjunct la Minprest! Țintește locul lui Giorgi

PSD a pierdu un primar cu trei mandate! Edilul de la Licurici, noul veterinar-șef de la Hurezani

Și mătura e PSD! Nevastă de primar, angajată femeie de serviciu la SE Turceni

”Invenția” care a omorât un om! Afacerea de 3 milioane de euro despre care președintele Directoratului CEO, Daniel Burlan, își dorește să nu afle procurorii!

Camera de Conturi Gorj demarează control la Primăria Târgu-Jiu în urma executării judecătorești a primarului Romanescu

Vezi care sunt cei mai bine plătiți lideri de sindicat din CEO! Marciuc, miliardar din tranzacții imobiliare!

Trei pretendenți, pentru funcția de șef la Cariera Lupoaia! Un CFL-ist, promovat inginer-șef Energetic

Jaf în banii publici! Sporuri și salarii ilegale, la primăriile din Gorj! TREI primari au încasat, NELEGAL, spor de dificultate și condiții vătămătoare

Doi dintr-o lovitură! Romanescu a intrat în februarie fără doi consilieri personali

Încasări de sute de mii de lei din show-uri erotice. Soții Feroiu, inculpați în dosarul ”Videochat la saloanele de înfrumusețare”, primeau banii din SUA

ȘOC! Primar PSD, acuzat că i-a făcut propuneri indecente unui consilier local: ,,Eu te-am pus la masă și tu te-ai dat la mine!”

CEO vinde curent! În curtea Carierei Roșiuța se comercializează PORTOCALE

Cadou de la șefu’ Romanescu! ,,Primăreasa” Nodea, promovată șefă la Informații în Primăria Târgu-Jiu!

Burlan, ”specialistul” în fumigene al lui Vîlceanu, la conducerea CE Oltenia! Noul președinte al Directoratului, cercetat de procurori pentru o DELAPIDARE de peste 500.000 de euro, în dosarul ”Masa caldă”

Administratorul unui salon de înfrumusețare, antreprenorul de succes al PNL din Consiliul de Supraveghere al CEO. Firmele lui Popescu, contracte de milioane cu instituții publice

Noul inspector școlar adjunct, chiulangiu pe bani publici! Profu’ de mate, acoperit de șefa Cochină

”Primărița” Nodea, conectată, prin dispoziții succesive ale lui Marcel Romanescu, la toate proiectele din care se încasează vârtos!

Dosarul ,,Videochat”, finalizat de procurori! Doi soți celebrii în Târgu-Jiu, inculpați pentru evaziune fiscală

Surprize! Scaunul lui Capotă la SJU Târgu-Jiu, disputat între Tătaru și Vienescu

Monede de aur, oseminte și tunele, depistate în urma săpăturilor de la Mănăstirea Tismana! Constructorul, bine plătit dar în insolvență

Cuibul ”asistaților social”! Soția consilierului personal al primarului Romanescu și ex-consilierul Săvoiu, angajați la Transloc. Consilierul liberal Paraschiv, INCOMPATIBIL?!

Senatorul Cârciumaru, audiat la Parchetul Înaltei Curți în dosarul busturilor! A scăpat de acuze pentru că s-au prescris, alți funcționari publici urmăriți penal

Penitenciarul Târgu-Jiu se zgârcește la banii statului ca le cei de lumânări! Fostul preotul capelan, plătit eșalonat

Substituire de identitate pentru a-i face rău, indirect, directorului Dorin Tașcău și profesoarei Maria Cochină, de la CNTV! Reclamație dublă, la IPJ Gorj

Ciurel a activat morișca intereselor și vrea să-și propulseze omul în Consiliul de Supraveghere al CEO. Eftenoiu, liantul cercului de influență!


Arhiva
20132012
2011201020092008
2007200620052004
arhivă compactă
Prima pagină · Opinii · VIOLENŢA ŞI SITUAŢIILE CONFLICTUALE MANIFESTATE ÎN ŞCOLI!

VIOLENŢA ŞI SITUAŢIILE CONFLICTUALE MANIFESTATE ÎN ŞCOLI!

prof. Vasile Gogonea
redactie @scandaldegorj.ro

În primul rând, aş dori să precizez că orice tentaţie de a purcede spre abordarea unei asemenea probleme, orice gând precumpănitor de a căuta şi soluţii eficiente, porneşte de la preocupările şi interesul fiecăruia dintre noi faţă de problemele tinerilor, mai ales că în calitate de cadru didactic, personal, apreciez că avem de-a face, nu numai cu o temă de strictă actualitate, dar şi cu o situaţie îngrijorătoare şi în acelaşi timp reală, cu care se confruntă şcoala, ca instituţie educaţională definitorie a sistemului social.

Creşterea violenţei în societatea de astăzi are efecte tot mai vizibile şi în viaţa şcolii, iar de cele mai multe ori, cadrele didactice întâmpină greutăţi, se confruntă frecvent cu situaţii care simt că depăşesc mijloacele aflate la îndemâna educatorului, ca urmare a unor situaţii provenite din conflicte între elevi, între elevi şi adulţi sau chiar între cadre didactice, motiv pentru care consider că se impune cu stringenţă evaluarea potenţialului conflictogen al diverselor contexte sociale, în funcţie de caracteristicile instituţionale, situaţionale şi cele care ţin de personalitatea agenţilor implicaţi în asemenea situaţii. Totodată, sunt necesare măsuri  de prevenţiea conflictelor, ca să nu mai vorbim despre abilităţile de elaborare şi aplicare, prin diagnosticarea tipurilor de conflicte, căutarea unor noi resurse de rezolvare a situaţiilor conflictuale manifestate în rândul tinerilor din şcoli, cu ajutorul unor instrumente descoperite şi utilizate la nivelul dimensiunilor instituţionale, organizaţionale, juridice şi psiho-sociale ale dezamorsării conflictelor, prin proiecte de intervenţie eficiente în scopul rezolvării  acestora, prin constituirea şi implementarea unor abilităţi personale de prevenţie, adoptarea unor căi şi a unor mijloace concrete care să conducă la rezolvarea şi la managementul conflictelor  interpersonale, cercetareaîn domeniul elaborării de soluţii creativede soluţionare alternativă a conflictelor, cauze şi modalităţi de generare a unei atmosfere cooperante şi conciliante care poate fi implementată în mediul şcolar, ca şi o mai mare preocupare de particularizare la nivelul conflictelor specifice, pentru a releva o serie de competenţe de diagnoză şi intervenţie în situaţii conflictuale din contexte instituţionale specifice, legate de instituţiile de învăţămînt şi de comunităţile multiculturale. Cercetările de specialitate din domeniul educaţiei au constatat că violenţa este, din punct de vedere statistic, cea mai frecventă conduită de devianţă şcolară, iar mass- media, cercetările concrete şi statisticile oficiale raportează o creştere spectaculoasă a fenomenului în ultimele trei decenii în mai multe ţări ale lumii, iar dacă în fazele de început ale educaţiei şcolare se pare că predomină violenţa profesorului asupra elevilor, creşte în ultima vreme, la cote alarmante, violenţa dinspre elevi spre profesori şi dinspre elevi spre elevi.

În privinţa riscurilor la care sunt expuşi elevii, pot fi enumerate: violenţa verbală, fizică şi emoţională, mai nou, un gen de violenţă relavată insistent de media, ca efect de inedit informaţional, eşecul şcolar şi lipsa interesului şcolii şi al familiei pentru preîntâmpinarea acestui eşec, ca să nu mai vorbim de consumul de alcool, tutun, droguri ilicite, substanţe excitante ale sistemului nervos, de existenţa unor baruri cu diverse jocuri distractive în vecinătatea şcolilor, multe dintre acestea fără reglementări restrictive, chiar sedentarismul şi acumularea de energie negativă, alimentaţia necorespunzătoare asociată cu subalimentaţia cronică, stresul la care sunt supuşi tinerii prin supraîncărcare sau prin relaţionare defectuoasă pe coordonatele vectorului profesor-elev, un interes extrem de scăzut din partea profesorilor pentru aspectul formative al educaţiei, la care se adaugă, în procente deloc neglijabile, deficitul educativ în familie, relaţiile conflictuale între părinţi şi greşelile acestora faţă de copii, iar, la nivel colectiv, exercitarea unei presiuni mai puţin vizibile din partea grupului de prieteni, o neverosimilă lipsă de informare pe tematică sexuală şi multiplicarea unor relaţii sexuale neprotejate la vârste precoce, pentru a conchide cu ceea ce putem considera a fi autopercepţia negativă a multor elevi. Elevii consideră că printre cele mai mari ameninţări la care sunt expuşi în şcoli sunt: abuzul emoţional din partea elevilor şi a cadrelor didactice, la care se adaugă şi lipsa de înţelegere din partea unor slujitori ai catedrei sau ai computerului, mai nou! În schimb, profesorii consideră ca ameninţări la adresa elevilor din şcoală, lipsa de înţelegere şi nesupravegherea din partea părinţilor, aşa că, de cele mai multe ori, avem de-a face cu aşa-numiţii “vinovaţi fără vină” în lumea…inocenţilor! Motivaţia acestei discrepanţe poate fi raportată la faptul că elevii şi cadrele didactice văd fiecare problema din perspectiva propriei poziţii în şcoală, dar şi a diferenţelor majore de înţelegere între cele două categorii de subiecţi privind responsabilităţile pe care le au în mediul şcolar.

Stimaţii noştri cititori, cred că problema nu este nici pe departe epuizată printr-o analiză de genul aceleia pe care am relizat-o astăzi, dar, consider că măsurile care au fost luate ca urmare a şedinţei de lucru din data de 14 ianuarie, în cadrul căreia vicepremierul României, Dan Nica, ministru interimar al Administraţiei şi Internelor, a solicitat Poliţiei Române dispunerea unor măsuri pentru creşterea gradului de siguranţă publică în şcoli şi în jurul şcolilor, sunt necesare, deoarece, potrivit unui raport de cercetare realizat de organizaţia “Salva?i Copiii”, foarte de curând, chiar în decembrie 2008, se arată că 73 la sută dintre elevii de gimnaziu şi 77,8 la sută dintre liceeni au identificat problematica consumului de droguri, drept un subiect de mare interes şi ca una dintre cauzele violenţei în mediul şcolar. Ca urmare, poliţiştii vor patrula zilnic în zona şcolilor, chiar şi în perioadele în care elevii nu au cursuri, deoarece, aşa cum a cerut şeful Poliţiei Române, chestorul Petre Tobă, scopul principal al acţiunii este acela de a preveniri tâlhăriile asupra elevilor şi alte violenţe la care aceştia ar putea fi supuşi, iar, în consecinţă, s-a dispus asigurarea prezenţei la intrările din şcoli a echipajelor de poliţie, care vor colabora cu jandarmii şi cu Poliţia Comunitară în intervalele orare în care se efectuează intrarea şi ieşirea de la cursuri a elevilor. Este foarte bine dacă s-a decis ca să fie supravegheate traseele de deplasare spre şi dinspre unităţile de învăţământ, care sunt folosite de către elevi, iar în acest scop, vor fi suplimentate dispozitivele de siguranţă publică în zona şcolilor, cu efective proprii sau ale Jandarmeriei ori Poliţiei Comunitare. De cele mai multe ori, pentru a înţelege actele de violenţă în şcoli este important să cunoaştem motivele care duc la declanşarea acestora şi mai ales impactul asupra personalităţii tinerilor. De multe ori copilăreşti pentru un adult, motivele violenţei fizice sau verbale în mintea unor adolescenţi sunt grave, ceea ce îi face să reacţioneze în funcţie de felul în care concep o anumită situaţie sau în funcţie de nivelul de educaţie primit. Desigur, se cuvin mulţumiri instituţiilor responsabile cu ordinea publică, dar instituţiile şcolare trebuie să dezvolte relaţii de parteneriat mult mai eficiente, pentru că violenţa şi situaţiile conflictuale din şcoli şi din afara şcolii au devenit un fenomen ce atinge cote alarmante în ultimii ani în România, atât în mediul urban, cât şi în mediul rural, iar fiecare caz prezentat în mass-media stârneşte indignare, compasiune şi câteva măsuri-standard ale autorităţilor, însă totul se termină, din păcate, doar în acest stadiu, fără a vedea rezultate concrete din partea şcolilor şi a inspectoratelor şcolare, mai ales că în urma acestor acte de violenţă, ale căror victime sunt cel mai adesea copiii, rămân suflete stigmatizate pe viaţă, în timp ce adoptarea unor metode de combatere a fenomenului, împrumutate din alte ţări, care nu se pliază pe ceea ce înseamnă specificul şi mentalitatea noastră, ca popor, nu pare a fi soluţia cea mai eficientă pe termen scurt, dar, mai ales pe termen lung!

(VA URMA)



Recomandă acest articol:
facebook twitter myspace google stumbleupon reddit digg

  21.01.2009. 07:43

Comentarii

flori
15.11.2009. 19:12

in scoala conflictele sunt darorita needucatiei si problemele mintale remediul acestei probleme este de-a apela la director sau la apelarea parintilor sa ia niste masuri cu vedere la violenta si prostia tinerilor din ziua de azi sunt raritati in scoala unde copii sunt educati si cuminti. ce-i mai afectati copii in cazul acesta sunt cei cu probleme mintale unde ceilalti tineri ii agreseaza verbal si fizic deoarce vor sa isi arate puterea fata de acestia si la scoala in care invat sunt cauzuri de violenta in clasa mea noi neam gadit la problema aceasta lund masuri acestea fiind; -am apelat la diriginte.-la parinti copiilor agresati,-si aceia care provoaca agresarea

Lasă un comentariu

Scandal de Gorj nu este responsabil juridic pentru continutul comentariilor. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra va revine in exclusivitate.

* = câmp obligatoriu

:

: